måndag 14 december 2009

Väldigt snart.

Väldigt smart att köpa ny mobil samtidigt som man gör nya naglar.

Väldigt snart går jag och köper en mobiltelefon för pensionärer.

Det här är ju löjligt, och vore det inte för att jag igår slängde ut 1050 kr på just naglarna, så skulle jag klippa av mig skiten idag. Är lite för snål för det.

Och det tar ju f-n en vecka att läsa instruktionsboken och jag förstår fortfarande inte att det är min telefon som ringer när det ringer. Jag tror varje gång att det är en låt på radion så jag bara sitter och trallar med som ett miffo.

Jag har fortfarande inte gått på toa.

Det blir en spännande vecka det här känner jag.

9 kommentarer:

Lennart Pettersson sa...

Och jag som ska leva på 6.900 spänn i månaden. Efter hyran blir det inte många tusingar att leka med. Men vi lever i ett kaos och prioterar det vi vill för stunden. Du är som jag. Jag är som du. Lev idag! Älskar din blogg! Kram!

Lennart Pettersson sa...

Och jag som ska leva på 6.900 spänn i månaden. Efter hyran blir det inte många tusingar att leka med. Men vi lever i ett kaos och prioterar det vi vill för stunden. Du är som jag. Jag är som du. Lev idag! Älskar din blogg! Kram!

Anonym sa...

Är avundsjuk både på din Aino och naglar. Du löser både nagelanvändat och toabesök, ( använd naglarna på rätt grej.

Magica de Hex sa...

Kolla min blogg och mina egenhändigt fixade naglar ...

Tänkte bara sa...

Om inte detta är I-lands problem med stort I finns det inga sådana. Du få väl köpa dig en japansk toastol. Då slipper du använda händerna. Den tvättar, torkar och till och med parfymerar om du känner för det. Önska dig av tomten.

Viveka sa...

...åh, så roligt jag har haft de senaste dagarna... Har läst vartenda inlägg från starten. Sluta aldrig blogga, snälla...

Anonym sa...

kan man inte få se naglarna???

Smultronblomman sa...

Skaffa en ringsignal som definitivt påkallar din uppmärksamhet. Siren, skrällande telefon, glaskross i presentaffär...
Men jag är i samma situation. Har en rocklåt på den privata och börjar sjunga med innan jag fattar att det är min telefon. Sedan hinner jag inte rota fram den ur handväskans djup innan den andra lagt på.....

SqZ sa...

Nu är du sjåpig :-) Om jag (som varit nagelbitare i hela mitt liv) kunde gå på toa utan problem med s.k tippar då kan du det också. Lycka till!