torsdag 10 december 2009

Programmet Bygglov

Kom in på kontoret för en stund sen och fick ett meddelande om att jag kommer få ett samtal kl 13.00 från Bygglovs-programmet. Ni vet, med Mija, Matte och Wille (heter han va?). För övrigt den ende inredaren i min smak.

Och jag kan bara hoppas att de ringer för att tala om att jag kan slappna av, sätta mig i soffan och äta lite praliner, så fixar de min hall som jag och maken rev förra helgen....som vi bråkar satan om.

Och inte för att de vill äska grejer från företaget till nån annan stackars renoverare där ute.

14 kommentarer:

Farbror Blå sa...

Okej, okej...ta reda på hur man får hem dem. Kan man muta? Jag behöver också deras tjänster!

Hanna sa...

Ja! Hoppas dom ska göra fint hos er. Och det tycker jag bara för att då får vi äntligen se familjen Universum!! ;P

Isabelle sa...

Du får väl idka byteshandel.

Annars går jag på Hannas linje, vilket kanonprogram det skulle bli. Shit, det skulle ju kunna bli en hel serie haha.

Annette sa...

Träffa inte Willy i litet rum bara, tur vi inte har lukt-tv... Fast han kanske kommer nyduschad.

Jupp sa...

Du vet om att TV kamerorna lägger på 5 kilo på ursprungsvikt.



*konstpaus*




Nej nej. Freaka inte ut nu. Du kommer att få världens snyggaste hall. (och snyggaste karl att titta på undertiden). INGEN tittar på hur husfrun ser ut ändå. Ingen.

Mimmi sa...

Är det Matte du vill åt, eller?

Du får väl erbjuda dem inredning mot jobb i hallen.

Ysmania sa...

Men va faen! Jag skulle ju anmäla dig till sånt program, förlåt, jag har glömt bort det... :-(
(Vissa problem som att jag inte känner dig, vet var du bor eller vad du heter är ju bara bagateller i sammanhanget...)

Malin J sa...

*Håller tummarna* för att de ska renovera hos er och inte vill ha prylar till någon annan.

Monica sa...

men hur gick det då??

Gafflan sa...

Skitbra!
Konflikt löst. Tredje part fixar hallen och du käkar praliner ;)

Stina sa...

Skickar du dem till mig när du är klar med dem?

Scraphönan sa...

Kom igen nu!

Klockan är ju 16 och jag håller på att dö av nyfikenhet!!!

Bühlmanns sa...

Hallå?? Arga Snickaren vore väl ändå lite mer passande?

Då får ni dessutom lite spa-treatment där ni tillsammans måste snickra ihop en lista som skall resultera i ett framtida samarbete vid ett problemområde i ert hem. Alltså nu snackar vi inredning/renovering.

Kanske om en tv som bör fästat i om ett visst sovrum eller så? ;-) Eller "hur får vi bäst hem den däringa soffan från Amerika, som vi nu båda kommit fram till blir bäst för vårt hem?"

Sånt bra.

Åsa sa...

Jag hoppas att det är för att de vill renovera. De tre är mina favoriter när det gäller renoveringsprogram på tv. Lycka till.