onsdag 30 december 2009

Tramsigheter. I väntan på något annat.

Vad heter du: Ann Mona Marie, och ett par efternamn.
Smeknamn: ”Kärlek” av maken, ”Mami” av tonåringen och ”Mamma” av talibanen.
Vad tror folk om dig: Det beror på vem du frågar. Vänner tycker att jag har ett stort hjärta. Anställda föredrar att prata med mig framför maken, då jag är trevligare. Hehe! Jag är rätt bra på att ”plantera” en åsikt hos folk: träffar jag nån stropp så ser jag till att vara stroppigare. Träffar jag ett pucko, så kan jag vara jävligt otrevlig. Om det krävs.
Vad får du oftast komplimanger för: Att jag är rolig, bra på att skriva, omtänksam och en bra vän.
Vad säger du för att imponera på någon: Ehh, inte ett skit.
Hur imponerar man på dig: Genom att inte vara självisk. Att vara omtänksam.
Vad har du dåligt samvete för: Att jag inte är tillräckligt bra mamma, hustru och vän.
Brukar du skratta för dig själv: Ja, ofta.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS:Vi är tillbaka efter en sinnesjuk helg i Hamburg, mycket skumpa blev det. Saknar dig, vi måste ses snart. Kollar datum med Fabbe. Puss Sanna" Från kompisen som har fått mig att börja "knarka" champagne.
Var bor du: I ett så kallat överklassområde i Bromma utanför Stockholm.
Trivs du där: Mycket. Dock är jag katten bland hermelinerna.
Äger du några Converse: Skulle inte tro det.
Brukar du bli för full: Aldrig. Gillar inte att tappa kontrollen.
Är du allergisk mot något: Nötter, kärnfrukter och korkade människor.
Nästa mål i ditt liv: Fixa vikten. Och skriva en bok.
Hur svarar du i mobilen: “Mona”, eller ”Amen HEJ!” Eller helst inte alls. Gillar inte mobiltelefoni. Vill inte att folk ska få tag på mig.
Vem ringde du senast: Containerföretaget för att be dem hämta containern utanför en av våra butiker.
Vad sa den du senast pratade med i telefon: "Kan du åka förbi Swedish Match och köpa tobak, det är slut i Täby."
Antal timmar sömn i natt: 6.
Sov du ensam: Japp, tonåringen var inte hemma så jag smög in till henne och ställde upp balkongdörren på vid gavel. 12 härliga minusgrader.
Brukar du komma i tid: Alltid. Är en tidsfascist.
När mår du bra: När mina barn mår bra. Och givetvis när mitt hem är rent och jag har kontroll över saker och ting.
När blev du fotad senast: På annandagen. By mistake. Hatar, HATAR, att vara med på bild.
Hur känner du dig nu: Stressad inför en mässa i januari. Och lite annat.
Vanligast färg på dina kläder: Svart.
Vad tycker du om fötter: De skall vara välvårdade. Maken har dock världens lenaste. Men fula. Som fan.
Vad saknar du: Tid.
Hade du en bra kväll igår: Mycket stressig.
Favoritdryck på morgonen: En latte.
Rakar du benen: Always.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt 23-tiden.
Är du blyg: Ja, när jag träffar nya människor. Värsta jag vet.
Sysslar du med någon idrott: Skulle inte tro det nej.
Vill du hellre ha email än brev: Ja tack.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Absolut.
Har du spytt offentligt: Herregud ja. Och en gång misstog jag en sparris för en pommes frites och spydde rakt över mattallriken på en restaurang. Jag hatar sparris.
Är du nöjd med ditt liv: Inte riktigt.
Är du bortskämd: Ibland. För att jag kan, vill och har lust.
Vad gör du i morgon: Läser. Med en drink i handen.
Vad är det värsta du vet: Barn som far illa. Och om människor som tror de är förmer än andra. Såna trycker jag gärna till verbalt, och de vinner sällan en diskussion med mig då jag är jävligt rapp i käften.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka: Vet inte. Ibland inget. Ibland så mycket att jag blir mörkrädd på riktigt.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild: Inte någon tror jag.
Vad längtar du till: Den 2 februari 2010.
Har du bra vänner och äkta vänskap: Ja. Mycket.
Vad använder du för shampoo: Nåt från Body Shop.
Vad är det finaste du fått: Här ska man alltid svara: ”mina barn”, men bortsett från dom, ett mycket speciellt armband från tonåringen.
Hur gammal är du: Det var ett jävla tjat. Fyrtiofyra.
Du samlar på: Smycken. Om jag ska vara ytlig. Och det är jag här.
Gröna eller röda äpplen: Jag är allergisk mot äpplen.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Wendy.
Gillar du golf: Nej. Men jag har en sprillans ny golfbag med alla nödvändiga klubbor från Calloway, eller vad de nu heter. Aldrig öppnad. Present från maken för 5 år sen.
Vilken tid vaknade du idag: 05.30
Har du strumpor på dig nu: Nej.
Är det okej att gråta: Självklart!
När grät du senast: I somras. Tror jag.
Vad äter du helst när du ser på film: Ostbågar, chips, choklad..
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej. Tack gode Gud för det.
Har du tandläkarskräck: Har haft. Fick hypnos för det.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa en hantverkare. Och lite fler diamanter.
Bär du glasögon eller linser: Både och. Mest glasögon. För att jag är lat.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej.
Skulle du kunna köpa en falsk märkesväska: Aldrig i livet. Och jag tillhör det folkslag som aldrig skulle komma på tanken att blanda märken, dvs: jag skulle inte kunna stoppa i en Gucciplånbok i en LV-väska. Not classy. (Däremot är en märkesplånbok i en "okänd" väska ok.) Japp, så jävla ytlig är jag. Och det står jag för.
När går du upp ur sängen på helgerna: Runt 7.00.
Vill du gifta dig: Är tokgift.
Vill du ha barn: Jag har 2. Bra så.
Solar du ofta: Aldrig. Ligger under ett parasoll, dricker goda drinkar och läser.
Är du bra på att laga mat: Ja. När jag har lust.
Är du flygrädd: Ja
Hur vig är du: Som ett kylskåp.
Är du musikalisk: Inte det minsta.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.
Tror du på ett liv efter döden: Har inte bestämt mig.
Tycker du om sushi: Mycket.
Har du någon gång gråtit dig till sömns: Ja, säkert.
Senaste låten du hörde: Signaturmelodin till Generalagent Oso på Playhouse Disneychannel.

14 kommentarer:

Mr Lee sa...

Hur fasen kom du på allt detta?? (datorn verkar ha klarat natten)

MonasUniversum sa...

Haha, nån skickade det till mig. Ja, datorn rosslar vidare. Dock är allt säkerhetskopierat nu!

Anonym sa...

Ännu ett fantstiskt inlägg som får mig att le, skratta! Läser troget din blogg sen i våras... och stort tack för alla skratt och lova att du fortsätter i samma underbara stil!! Har också tonåringar, sladdis och Make... mycket igenkänning ;-), fast du toppar det mesta... kepp going! Gott Nytt År! och skål i champagne... /Anna

MonasUniversum sa...

Åh, tack kära Anna! Jag blir varm i hjärtat! Gott Nytt År på dig själv!

Pia sa...

Intressant läsning! :o)
Ha det gott!

Monica sa...

nämen skit!! detta er den första listan va???
Början på ett nytt år eller??
då ses vi den 3 då ;)

reneesfotoblogg sa...

Du är ju faktiskt ganska normal (med lite variationer). Vad skönt, jag var lite orolig ett tag, tyckte att du börja likna mig.
Ett riktigt dj...a Gott Nytt År på dig (även efter februari)!
Kramen mottagen och nogsamt arkiverad för kommande behov.
mvh R

Pangbruden sa...

Snor den..ok? Har liksom inget annat för mig

Pangbruden sa...

Gott Nytt År btw

Malin J sa...

Den där Oso är poppis här hemma oxå.
Nu en mycket viktig fråga. Hypnosen för tandläkar skräcken?? Hur mycket kostar det?
Jag MÅSTE till Tandläkaren nu, för jag har tappat en plomb. Jag är tokrädd för tandläkaren. Sist jag skulle laga (japp, den plomben som trillat ut) fick jag lugnande tabletter innan. Jag hade ingen aning om var jag var någonstans, jag var så lycklig så... Tills tandläkaren gorde misstaget att visa mig bedövningssprutan. Tandläkaren fick ett blått öga! Oups!
Som tur var för mig så lagade han tanden ändå och tyckte till och med att han förtjänade blåtiran (- Jag vet ju att du inte tål sprutor, jag borde inte visat den).

Så om du kunde komma ihåg vad det kostade med en hypnos så skulle det hjälpa mig mycket. Då kan jag fjäska för pappa så han ger mig det i present + att han slipper köra en drogad dotter till tandläkaren och tillbaka.

Monica sa...

Malin J jag ska hypnotiserats den 3 feb det kostar 1200 kr;)

Anonym sa...

Mycket visste jag en del var nytt! Och jag håller med ang märken och märken, man blandar inte. /M

Malin J sa...

Tack för svaret. Ska kolla upp om det finns hypnos att få i närheten!

deeped sa...

Du glömde "är snygg" som personlighetsdrag.