tisdag 29 december 2009

Oorganiserad. Och taskig kvalitet.

Vad kul det känns när datorn börjar konstra och man kommer på att det nog är hög tid att köra en avancerad back up på den separata hårddisken....

....som visar sig vara knökfull.

Ångesten över att man i 3 månader sagt att man "ska göra back up-en i helgen", och således inte upptäckt detta, kommer att stå mig dyrt.

För datorn stänger av sig själv 5 gånger om dagen. The end is near so to speak.

Samma dator som för dyra pengar inhandlades i februari.

Herregud vad jag inte har tid med några problem.

Godmorgon.

12 kommentarer:

Bisse sa...

Köp en mac, jag har ännu inte lyckats få en enda att krascha! Fast man blir ännu slarvigare med back-upen...

Emma sa...

En Mac och en TimeCapsule. Den tar automatisk backup över det trådlösa nätet. Fungerar fantastiskt bra! You'll love it!

XXX sa...

Eller en extern hårddisk där du lagrar det ovärderliga.

Mr Lee sa...

Jag skaffade en NAS med 2st 1Tb diskar i RAID-1. Där lagrar jag allt viktigt och den har även stöd för FTP sÅ jag kan logga in på den vart jag än är i världen bara jag kommer åt internet. Den stöder även Samba och Bonjour så den backar upp fruns MBP också.

Tänk på att externa hårddiskar också har begränsad livslängd.

Det är väl Vista i din nya burk? Kan verkligen rekommendera nya WIN 7. Har just gjort i ordningen en ny kontorsdator med Win 7 och den rockar!

reneesfotoblogg sa...

Tack, man känner igen! Just nu sitter jag med den bärbara framför den stationära och surfar genom det trådlösa modemet. Den stationära á 15 papp och ett år gammal är inget fel på säger HP och modemet och uppkopplingen är det inget fel på säger Tele2. MEN VARFÖR I HELVETE GÅR DET INTE ATT SURFA DÅ?
Som grädde på moset så kan jag bara ta emot mail inte sända på den bärbara. Gud vad jag älskar teknik!
mvh R
PS jag har tre externa hårddiskar, vis av skadan DS

Nina sa...

Hahahaa du är så himla skön :)

Fjortisensmorsa sa...

Välkommen i gänget! Min dator drog sin sista suck häromdagen. Laga undrade jag lite naivt? Rått hånskratt från datorförsäljaren. Piss och pest.

Batbut sa...

Tack och lov att jag har en mkt datakunnig bror... som lagt in en ifolder där jag sparar alla mina viktiga dokument. Och så lägger den automatiskt upp allt på back up på en extern server. Så skönt så skönt....kan rekommenderas!

Nina [ljuvligt] sa...

Aaah! Panik! Det får bli till att införskaffa en extern hårddisk att lämpa över allt på. Jag gjorde det för ca ett halvår sen och det känns så fantastiskt skönt att ha iaf alla foto safe and sound :-)

Pernilla sa...

Nä. Köp inte mac. Har inte fattat grejen än fast jag har haft en sen i augusti. Nä. Ingen Mac.

Jupp sa...

Men för f**n Mona.

Säg att du behöver bloggpaus istället för att skylla på kommande oundviklig datakrasch.

Teknikerna blir ju så te sig i trasorna, som du ser! :-)

Välkommen åter när du "har lagat datorn"!

Malin sa...

Försäkring?