fredag 11 december 2009

När man tappar tålamodet.


Jag har köpt en ny mobiltelefon.

Som snart åker ut genom fönstret.

Nä, det blev varken HTC, iPhone eller Satio.

Jag fegade och köpte en Aino.

Aino låter som ett namn på en sur gammal kärring.

Och ungefär så mycket kärlek känner jag för den nu.

Försöker fixa så att man kan blogga från den, men jag grejar inte det.

Däremot har jag, och fråga mig inte hur, lyckats synka den med min email. Nåt som jag aldrig har klarat av förr med mina mobiler.

Jag blir tokig på tekniskt avancerade skittelefoner.

Och det värsta av allt: ALLA mina telefonnummer till de människor jag har lärt känna de senaste 2 åren är borta.

Gone. Väck.

Så känner ni er träffade så varsågoda och messa mig. Med namn. Så att jag slipper gissa vem som är vem. Gäller även dig Mr Lustro.

H-e vad sur jag är.


20 kommentarer:

Anonym sa...

En sån köpte jag för en månad sen. Tycker inte om den alls. Dessutom har den redan varit inne på service för "touchen" slutade fungera helt plötsligt! Är faktiskt grymt missnöjd med den!

/Hannah.

Lena sa...

YES: I love you and I am jealous of your phone Aino I want it!

Monica sa...

va dum du var som inte bjöd på kaffe kunde jag hjälpt dig

MonasUniversum sa...

Hannah: Gahhh, säg inte så!

Lena: Well, vi får väl se. Just nu stirrar jag bara på den.

Monica: såg inte ditt mess förrän vi var på lokala restaurangen här. Hur i h-e får man in den funktionen? Ska man knappa in den där koden som man ser och sen skicka iväg det till det där numret de uppger? Har provat tre gånger, inte ett skit händer.

Sus sa...

Tja...hade du köpt en iPhone hade du inte haft några problem.

Monica sa...

jag tänkte mera på telefon nr koipera från simkort till tele!!
Inställninbga kommer jag ej ihåg på rak arm!!

jaha var det maken som bjöd på fredags middag haha

liten på jorden, men STOR i orden sa...

Hoho.

Har läst om alla dina turer i bilen och har hittat en pryl som jag tror skulle passa dig =)

http://www.coolstuff.se/Drivemocion

Att dom har stavat fel ordet "emotion" kan du bortse ifrån..=)

Trevlig helg!

Anonym sa...

Måste måste måste bara säga det:

VA VAD DET JAG SA!!!

Anonym sa...

annan sa: iPhone! Skitnöjd!

Anonym sa...

Googla på Aino och du får svar på ALLT!!!!
Kramis din toka /B-M

Pernilla sa...

Känner mig genast väldigt nöjd med min beställning av iPhone. ;) Aino, vad är det? Aldrig hört talas om!

MonasUniversum sa...

Sus: Jamen gissa hur många gånger jag tänkte på det igår kväll. Strö salt i såren ba'.

Monica: jag gjorde det, men nåt är uppenbarligen fel.

Lite på jorden: Hmm, måste kolla upp länken, ska till frisören nu först.

Anonym: Well, rub it in..

B-M: Har inte tänkt på det, ska försöka göra det sen.

Pernilla: Man kan kanske säg att man har lite ångest.

Smultronblomman sa...

Känner igen det där!
Jag gick på intensivkurs hos min yngsta dotter, Fjun, när jag ifck en ny mobil genom nya jobbet. Bara en Nokia E75 men jag klarade inte av att använda alla funktionerna innan det. Dottern suckade och stönade.

Marie sa...

Mona jag hade kunnat hjälpa dig! Privat mobilsunc expert med insideinformation. Har ju jobbat på SE! Jaja var svår flörtad! Ett tips till nästa gång, säkerhetskoperia innan!

tigerlilja sa...

Jag vågar aldrig köpa ny mobil efter detta!

MassageLotta sa...

Synd att du är missnöjd....jag har lyckats fixa bloggningen med alla telefoner jag haft.....men med vissa har det tagit ett tag att få koll på hur det ska funka, så ge inte upp, men Iphonen som jag har nu har faktiskt varit den enklaste att få till det med...
Håller tummarna p att du ska lyckas snart...KVINNOR KAN!!
Kram

Anonym sa...

Hejsan, Det kan vara så att SIMkortet har för litet minne, då får inte alla kontakter plats.
Hepp
Fia
P.S
tack för all underhållande läsning D.S

ullrika sa...

vet inte om du fått tips på det där med bloggningen nu, men kan du inte bara surfa som vanligt? strunta i emailbloggning och låtsas att mobilen är en vanlig fast ganska liten dator?

har faktiskt aldrig tänkt på Aino som ett namn, men det är väldigt skojigt nu när jag väl gör det. tänker på det alltså. däremot har jag läst det som I know. vilket väl inte är helt passande förstår jag efter att ha läst om dina trassel :)

Jimmy Dylte, Sony Ericsson Contact Center sa...

Jag beklagar de problem du upplevt med din nya Sony Ericsson Aino.

Du kan ta kontakt med vårt Sony Ericsson Contact Center på 013 - 24 45 00.

Där kan du ställa frågor och få steg för steg anvisningar hur då går tillväga för att aktivera
funktioner i din Aino.

Mvh
Jimmy Dylte, Sony Ericsson Contact Center

MonasUniversum sa...

Jimmy Dylte: Herregud, var höll du hus i lördags när jag behövde dig?!!

Tack så jättemycket för tipset, men nu har jag lyckats få igång allt. Det enda tråkiga so far är att touchen är lite trög. Måste trycka flera gånger innan det händer nåt..

Måste tillägga att jag är smått imponerad över att du hittade in hit.