söndag 13 december 2009

Maken och sömnen.

Maken och talibanen har under några år haft som tradition att de går upp tidigt på helgmornar och ser film tillsammans. Deras ensamtid liksom.

Sen nåt halvår tillbaka så är det frun i huset som har intagit makens plats. (Maken jobbar lite för mycket och är trött.)

Så när jag i morse hör tassande steg från båda två så blir jag glad. Han är på banan igen.

Jag ligger kvar och tittar på veckans Dr Phil, går upp och duschar, fixar tvätten och går sen ned.

Talibanen spelar tv-spel.

Maken ligger på soffan och sover med öppen mun.

Det var ett bra försök antar jag.

Eller så gick han ned i sömnen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackarn! Lite julledigt får vi hoppas han och familjen lyckas få iaf! Kram M

Malin J sa...

+ poäng för att han försökte fast han var trött.
Min gubbe fick många + poäng igår och i morse. Efter bara två timmars sömn i går natt så följde han med och tankade bilen, hälsade på tomten med lillen, köpte finbyxor till lille samt storhandlade. Efter det bowlade han med jobbet och gick på sitt 12 timmars pass. I morse när han gått av skiftet så åkte han och köpte julmust och hade luciamys med lillkillen. Man kan lugnt säga att han sover gott nu.
Måste komma på en bra belöning. Några förslag?

Malin sa...

Så pratar ni nu eller körs tysta leken fortfarande?

Smultronblomman sa...

Är han ingenjör? Han löser ett problem. Så gjorde min man också. Han skulle hämta på dagis och så åkte de hem, han satte på en video eller barnprogram och knoppade in på soffan.....

ullrika sa...

haha! det var ett rart försök tycker jag! å det är det som gills :) väl?