tisdag 15 december 2009

När man är en datateknisk idiot. Men fan inte lättlurad!

Ni som hängt här ett tag vet att jag förärat maken med en egen ringsignal i min mobil: "Fuck you" med Lily Allen.

Det har inte undgått nån att jag har en ny mobiltelefon va? Och jag, mitt nöt, trodde att det bara var att plocka ut sim-kortet så skulle allt hänga med till den nya.

In my ass.

Så jag googlar låten som ringsignal och hamnar i en ny värld, som jag har missat helt. Det är tydligen big business att ha internetföretag med ringsignaler för det finns inte ett, de är hundratals!

Glad i hågen går jag in på en sida och ombeds att fylla i mitt mobilnummer, för att väry easy få låten att ploppa in i min mobil.

Yea right, sekunden innan jag hinner trycka på enterknappen noterar jag att jag signar up för en PRENUMERATION.

Tant vill inte ha nån jävla prenumeration på diverse frogs-låtar och annat skit, tant vill ha EN sång.

Kan nån yngre förmåga (helvete vad det där sög att skriva) hjälpa kärringen här nu tack så mycket.

Uppdatering:
Tack för tipsen. Jag fixade det.
Häpp.

9 kommentarer:

Susanne sa...

Mona, gå in på jamba.se där kan du välja enkelköp 50 kr eller prenumeration. Sökte på din låt o den finns där. Ha en bra dag.

P.s är dock något äldre än du:-)

Annica sa...

Sannolikt kan din mobil hantera mp3-filer som ringsignaler. Köp den på nåt lämpligt ställe och sätt som ringsignal. Är den för stor kan du (el tonåringen?) korta av den på en dator och sedan flytta den till den mobil.

Way older than you!

Anonym sa...

eller synka din gamla mobil med pc'n - kopiera de låtar/filer/bilder/kontakter du har i den, sen synkar du tillbaka alltihop till den nya telefonen. Är den tidigare mobilen också en SonyEricsson så har du redan programvaran (i aino ligger den i telefon och installeras automatiskt när du kopplar den) annars finns den att ladda hem från sonyericsson.com

Lycka till
/Snotran
ps. tack för att du ger mig en massa rolig läsning.

Anonym sa...

Gratis ringsignaler finns här:
http://www.polyphone.se/Ringtones.aspx

Finns också andra signaler till telefonen typ SMS eller väckar/påminnelsesignal.

B sa...

Ursäkta att jag blandar mig i... ingenting är gratis. Det slutar med en massa reklam man blir skogstokig av. Enkelköp är nog att föredra.

Tack för att du förgyller mina dagar!

Lisa sa...

Den där polyphone var ju hur smidig som helst - rekommenderas Monavännen! Ladda bara ner signalen i datorn först och för sen över till telefonen så finns det inte en chans i hel-ete att du får nån reklam. ;-DDD Kanske inte världens största utbud, men gott om signaler helt klart.
Och JA, det där klarar du av Mona!! ;-D

Har precis förärat mig en ny telefjån jag med, men min blev nog inte ens hälften så avancerad som din, men det räcker fullt nog att leka med. Musikmobil skulle det visst vara, så nu gäller det att lära sig tanka in sånt oxå... ehr.

lina sa...

ladda ner låten som den är, för över den till din telefon via datorn. plippa in på inställningar på mobilen att du vill ha den som ringsignal.

Mimmi sa...

Hade du haft en iPhone hade du laddat ner den på iTunes och valt den som ringsignal, enkelt även för "tant"
Skämt åsido så kan du använda vanliga mp3 låtar som ringsignaler, då slipper man de där prenumerationsställena.

Anonym sa...

Cam to Cam Sex

Amateur Girls

PrivateCams