lördag 26 december 2009

När man fryser ut en make.

Jag gillar att sova i ett iskallt sovrum.

Maken vill gärna att det ska vara 24 grader varmt.

Icke så kompatibla där heller med andra ord.

Idag tänkte jag att jag skulle vädra lite så jag ställde upp balkongdörren. Och stängde sovrumsdörren.

Vid nio nu på kvällen råkade han gå in där. Och jag hör ett avgrundsvrål!

AMENVAFANHURLÄNGEHARDETVARITÖPPET?

"Eh, mmm, öhm, nån timme. Eller så."

"Det är ju för FAN 12 GRADER HÄR! TOLV JÄVLA GRADER! Asså, arton kan jag stå ut med, men TOLV! Jag kan ju inte sova här!"

"Men sov i nåt av gästrummen då!"

Herregud som vi ska ha skilda sovrum när vi är gamla och inte orkar ha sex längre.

Och 12 grader året om.

Lätt.

12 kommentarer:

Bettan sa...

Man kan ha skilda sovrum och ändå ha sex...basattduvet!

Mamma P sa...

Min make vill ha det kallare än så. Trots minus tretton grader ute så envisas han med fönstret öppet. Vi ligger under TRE täcken var. När vi hade en alldeles nyfödd bebis mätte vi upp fjorton grader i sovrummet. Stackars lilla bebisen, men han har nu blivit en varmblodig pojke som inte fryser så lätt...
Förresten - god fortsättning till dig!

Mamma P sa...

Min make vill ha det kallare än så. Trots minus tretton grader ute så envisas han med fönstret öppet. Vi ligger under TRE täcken var. När vi hade en alldeles nyfödd bebis mätte vi upp fjorton grader i sovrummet. Stackars lilla bebisen, men han har nu blivit en varmblodig pojke som inte fryser så lätt...
Förresten - god fortsättning till dig!

Anonym sa...

Oj vad vi är lika när det gäller en massa saker, Mona! Jag vill också ha ett "svalt" sovrum om kvällen....natten... morgonen. Min make kontrar med toppluva på! Värry sexy...Not! Men jag bryr mig föga. Vill han se ut som ett mongo så fine! Jag måste i alla fall andas frisk luft för att sova gott.
KLART-SLUT!
Kram Veronique

Monica sa...

Jag vill också ha riktigt kallt i sovrummet och på nåt konstigt sätt har jag lyckats få min gubbe att tycka det också. Han ville ha det asvarmt innan vi flyttade ihop, men han fick ge sig för jag blir en mycket sur käring om inte jag får sova...
God fortsättning!

William Witsman sa...

Vi är helt överrens om gradantalet. Men ändå är det lite för sällan det blir riktigt hett i vårt sovrum

Anonym sa...

Jag måste berätta att jag sitter och läser din blogg under tiden som jag väntar på att 15-åringen skall trilla in från sin tv-spelskväll (Midnatt är det som gäller. Vi får se om han passar tiden idag). Ingen annan i huset är vaken (maken, 2-åringen och 5,5-åringen sover sött)och jag skrattar förnöjt åt vartenda blogginlägg från dig som jag läser ikapp sedan några dagar innan julafton. Min 5,5-åring är lik din taliban, dvs mycket verbal och så har jag dessutom också förärats med en skitsnygg 18-årig dotter precis som du ;-). Sluta aldrig blogga för sjutton!!! Ha en trevlig fortsättning på jul- och nyårshelgen!

/Helena

Markattan sa...

Mmmm eller hur... Här har vi haft 7,4 grader inomhus när vi kommer hem. Skicka maken på träningsläger, så blir han både varm och öm...

Markattan, kylig ibland

Singel i storstan sa...

Hahahahaha! "Icke så kompatibla där heller med andra ord."

I love you! :-D

Kerstin sa...

*asgarv*

Skicka hit honom så får han sova mellan två varma flator i stället! :-D Vi älskar att ha det varmt i sovrummet och eldar gärna i kaminen innan vi lägger oss plus har varmt duntäcke året runt...

Det var bara när frun var gravid som vi inte var kompatibla, då låg jag ensam under dunet... :-/

Livet på den mörka sidan sa...

Min man brukar ilsket muttra " Fan det är som ett kylskåp härinne då han går och lägger sig. Men det är ju bara att dolma in sig i täcket så vad är problemet ?

Ullebulle sa...

HAHA...Samma dilemma här. Kanske ska vi bli roomates!