tisdag 22 december 2009

När är det dags att bli orolig? Eller 2.000 kr åt hellskotta.

I år har jag varit könlös och klickat hem alla julklappar till talibanen. Hittade en bra hemsida som hade allt.

Just precis nu slog det mig att inget paket har kommit.

Så jag sladdar in på posten.se, ni vet det där företaget som snackar så förbannat mycket, för att spåra paketet. Och ser det här:

Händelser
2009-12-15
18:37 Stockholm
Sorterad


2009-12-15
18:37 Stockholm
Sorterad


2009-12-15
15:41
Posten
Elektronisk förhandsinformation mottagen

Översättning: Posten registrerar paketet den 15/12 kl 15.41. Tre timmar senare så har de lyckats sortera in paketet i rätt fålla. Sen stammar dom lite för paketet är tydligen sorterat en gång till i samma fålla.

Sen: Ingenting. Nothing. Nada. Niente. Paketet har uppenbarligen inte left the building.

Det verkar som om nån ska ut och panikhandla i morgon.



8 kommentarer:

Kamilla sa...

Hmm det där låter inte bra! Och inte kul att panikhandla, hoppas du slipper.

Det där med touchen på Aino, jag köpte min telefon i förrgår, och vid ett flertal tillfällen har jag trott det är något fel på den, för jag sitter också och "drar" i den där pilen utan att något händer. Några gånger har jag stängt av och satt på igen, då har det funkat, men så kan man ju inte hålla på:-o. Det har dock nog inget med kyla att göra då jag varit inomhus.
Men det är jävligt irriterande! Jag har också trott att jag kanske gör fel på nåt sätt, men märkligt vore det väl om både du och jag gör samma fel.
kram Kamilla

Smultronblomman sa...

Jag beställde julklappar från känd firma på nätet. Smulan ville veta var grejorna var. Jag försöker logga in med min profil. Upptaäcker att jag skrivit fel e-mailadress. Panik utbryter. Kontaktar kundtjänst via formulär på hemsidan. De kräver fler uppgifter. Nya mail. Ingen åtkomt på profilen. Får i alla fall kollinumret. Kan spåra att paketet är på väg. Efter fem dagars intensiv kontakt får jag "brinn à la Mona" och meddelar företaget i skriftlig form att om de inte fixar detta nu köper jag inget mer därifrån. Får nya lösenord. Kommer åt profilen och upptäcker att jag kastat om två siffror i mobilnumret jag angivit. Ringer den som har det nummer jag angivit. Gammal, trött man svarar. Numret jag angivit tillhör hans fru. Hon är död sedan ett halvår. Ser mitt paket försvinna bort i ett dis... Gasar i väg till postens utlämningsställe och lyckas få ut paketet eftersom jag hade kollinumret! Mina julklappar - äntligen hemma!

Mamma Vilja sa...

Tänk så glad Talibanen ska bli när de beställda julklapparna väl dyker upp. :D

Mr Lee sa...

Att skickar med posten gör man när trisslotterna är slut och man vill ha lite spänning i tillvaron.

Monica sa...

AJDA men jag gissar dom dyker nog upp idag , kommer säkert på dörren till dig POSTEN vågar inte annat !!

Finnpajsaren sa...

Men ååååh. Jobbigt att panikhandla idag. Jag liiiiider med dig.

Eller vänta nu. Gör jag?
Muhahahahahaaaa.

Krampårejkompis.

Annett sa...

Huh, stackare! Panikhandla med alla andra sista-minutare - ryyys... Hur går det med InDesign förresten? Provat mina tips? ;-) Sitter på jobbet och förkovrar mig med lite tutorials på nätet då det är lite att göra. Tänkte att det här kunde passa dig: http://www.moderskeppet.se/dvd/indesign-for-alla.php
Moderskeppet är en suverän site för bildbehandlare och nu har de tydligen snuddat lite vid trycksaksproduktion med. Tror det kan vara väl värda 299 kr för dig! De är pedagogiska och bra där!
God Jul! :-)

Annette sa...

Till nästa jul beställer jag allt i januari, så är det gjort en gång för alla. Ska själv ut i vimlet strax ...
God jul!