tisdag 22 januari 2008

Tålamod är en dygd

Talibanen har ju börjat läsa så smått.

Det går långsamt.

Talibanen har ärvt sin fars brist på tålamod.

Så när vi ligger i sängen och ska läsa godnattsaga, sådär lagom trött och slut efter en heldag utomhus, så ruttnar hon. Och blir arg. För att hon i normala fall är supersnabb med allt hon företar sig.

Men det gåååår inte att läsa fort när man är 4 år. Och då tar tålamodet slut. Och boken kastas iväg till andra sidan rummet.

Men så får hon en snilleblixt. Och dealar med mamsen om samläsning;

Är det någon som har en aning om hur det är att läsa en lång saga, där mamman måste läsa vart tredje ord?

Det tar en stund kan jag meddela.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Cicki sa...

*ler stilla*......

Anonym sa...

;) hahaha kul och läsa j krönikor i
punk se, duktig tjej ;)

Hilda sa...

mmm...låter som en äkta fyraåring!

Malin sa...

Jobbigt med smarta ungar! Men jag är imponerad, verkligen!

koala sa...

Vänta du bara tills hon vill köra samläsning i världens största mamma-hatar-jvla-skittidning Witch eller Winx club. Vi har en farfar som har pippi på att köpa tidningar till barnen och eftersom tidningarna inte kommer ut så ofta så kommer det så och då sådana avskyvärda tidningar som är fullkomligt jvla omöjliga att läsa.

Så då har du något att se fram emot i alla fall. ;-)

MonasUniversum sa...

Koala: Jag VET, jag har sett dom, och bävar. Riktiga skittidningar!