lördag 12 januari 2008

En vanlig lördag. Eller ?

Vaknar.

När jag kommer ned så ser jag ett gäng skor i hallen.

Det borde ha varit 3 par tjejskor och 1 par killdojjer.

Det var 3 par tjejskor och 2 par killdojjer.

Jag funderar.

Visserligen har tonåringen en dubbelsäng, men att 3 tjejer och 2 killar ska få plats är att ta i.

Jag blir irro. Pojkvän okey. Tjejkompisar okey. Andra, som jag inte känner, inte okey.

Röjer i huset. Är tvungen att gå upp på vinden. Noterar att två människor av manligt kön ligger i våra gästsängar där.

Okey. Brudarna ligger i dubbelsängen.

Noterar också att min torkvinda i badrummet ligger krossad i en hög. Nu lackar jag rejält. Och drar till Coop kl 10.00 för att köpa en ny.

Maken är på jobbet. Som vanligt.

Jag fortsätter städa.

Efter några timmar kommer tjejkompisarna ned. Och åker hem.

Dammsuger.

Plötsligt kommer tonåringen. Killarna har dragit när jag dammsög. Jag talar om vad jag tycker.

Maken ringer. Vi har sjukt mycket att förbereda inför mässan. Maken har fått skallebang och åker hem och lägger sig ett tag.

Jag lagar mat.

Och städar vidare.

Och tvättar vidare. Kör dubbla tvättmaskiner.

Maken kommer ned och har mage att vara sur för att han fått skallebang och därmed missar värdefull arbetstid.

Mjölken är slut.

Maken surar ännu mer, och blir irro för att han måste åka och handla. "Ska jag göra allt?"

DÅ. Precis DÅ undrar jag vad det är för jävla skillnad mellan mig och en mexikansk passop.

Under tiden han är borta, så laddar jag för ett praktgräl. Tänker tala om att från och med i morgon så får han betala per natt han sover här. Tänker tala om att jag fortsätter att sköta all markservice och att jag nog kan tänka mig att börja stryka hans skjortor också.

Men jag tänker meddela att detta är ett 5-stjärnigt hotell och att det kostar därefter också. Jävlar i mig.

Så kommer han hem.

Och säger förlåt.

Och tonåringen kommer och frågar om pojkvännen får sova över.

Och talibanen tjafsar vid läggdags.

Och allt är som vanligt igen.

Rösta på mig

10 kommentarer:

Anonym sa...

*griniga gubbar* *suck-'

Pierre sa...

Haha... Jag kan inte låta bli att dra på smilbanden för du låter PRECIS som min mamma...
/19-årig slyngel
Ferraud.blogg.se

Majsanochmalla sa...

Mona..

Skillnaden mellan dig och en mexikansk passupp är att hon förmodligen tjänar mer än vad du gör... Timpenningen som fruga är skamligt låg! ;-)

Malla

Pierre sa...

Hej Mona! Nej det var inte du som var en ful kärring.. Hon ligger långt ner på listan=)
Och du! Glöm att försöka lära ungdommar något. Typ ställa in i diskmaskinen eller ta undan skorna ifrån hallmattan. Mamma försökte i ungefär 17 år... Sen gav hon upp och de resterande 2 åren fick hon längta tills vi flyttade ut. Och när jag väl flyttade ut så var det hennes sorgligaste ögonblick i livet och hon önskar varje dag att hon ska få komma hem efter jobbet till ett hushåll där all disk står i en hög och jag har glömt mjölken och smöret framme samt gått in med de leriga skorna i hallen!
Tänk på det när du har det som värst...
Mvh Pierre
Ferraud.blogg.se

MonasUniversum sa...

Malla: ojojoj bruden, du har ingen aning om hur rätt du har!!

Pierre: hur kommer det sig att ni ungdomar ibland kommer med vishetens ord, när man INTE vill höra det?! För visst har du rätt. Och det visade sig att hon försökt nå oss 01.30, för att höra om det var okej....

Carina sa...

Härlig lördag Mona:) !!!
Nu kanske det är dags att häva köpstoppet, eller?
jag förstår inte hur du orkar, men du ska veta att jag !HEjar på dig",
Heja Mona !
Kram Carina

Pierre sa...

Haha... Visa sig från sin naturliga sida? Men Mona! Hur tänker du nu? Det är väl för tusan klart att man inte kan visa sig ifrån sin naturliga sida!! Det är ju en dödssynd... Jag är kille och har två skåp fulla med produkter till hår, ansikte o kropp... Jag går inte naturlig till ICA... det funkar liksom inte så och definitivt inte om man är en 16-årig tjej...
Vart e vi på väg? =)

Ella sa...

Vad skönt.
Att läsa om en helt vanlig dag... ,)

Pierre sa...

Haha jo en liten är okej för en tvåbarnsmor. Helt klart! Bloggen hade visserligen ett visst provoceringsvärde men inte för 2-barnsmammor över 30 i stadiga förhållanden! Ni ska njuta av livet för det är ni värda!

Du Mona, chilla lite i veckan o ta det lugnt o gör något du tycker om ist för vad din familj gillar... Om din make misstycker så SCREW HIM...
Kram

Malin sa...

Du Mona jag hejar på dig - det vet du. Men seriuosy - om min kalr kom hem o sa att han bokat en vecka semestershopping med polare i Vegas så skulle jag bli så arg att jag spottade och fräste och antagligen drog dit pepparn växte.

Visst, vi har lite olika ekonomi och olika liv. Men ändå! Säger inte att han har rätt i alla lägen och han får definitivt inte ta ut på dig att han har ont i huvudet. Men han är väl rätt så bra i alla fall? Eller hur?

Men han får nog ta och lära sig att plocka undan efter sig lite bättre.

När ska jag hämta stolarna. En morgon när du är där och bjussar på lite fika och babbel....