onsdag 16 januari 2008

Konstiga vanor

Ibland undrar jag om jag verkligen har alla indianer i kanoten.

Har en del konstigheter för mig.

T ex så är jag addicted to plastbackar. Ni vet sådana där megastooora genomskinliga (i mitt fall) med lock som man kan köpa på Bauhaus. Eller City Gross, där jag numer är storkund.

Jag handlar mat där en gång i veckan.

Så en gång i veckan så utökas mitt backförråd med 1-3 st.

Så jag har massor.

Till vadå?

Well. Till att börja med så är jag storsamlare av julgranskulor (vilket är en annan åkomma jag lider av). Och självklart måste varje färg ha en egen back.

Eller till den där braiga tidningen som jag har prenumerat på i några år; Gör Det Själv. En typ Martin-Timell-tidning. En prenumeration till maken. I hopp om att han ska vilja lära sig hur en hammare ser ut.

Han har inte läst en enda. Så dom ligger i en plastback. För, you never know.

Eller till alla 1000-tals fotografier. Som väntar på sina album.

Ja. Något måste ju vara fel. För jag är manisk med dessa backar.

Om inte annat så måste man ju bidra till den allmänna konsumtionen.

Och City Gross's ägare lever ganska gott på mig.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Malin sa...

Vad kostar de på City Gross??? Är också addicted.

MonasUniversum sa...

Kostar? Eru rolig eller?! Ingen jävla aning, jag bara lägger dom i vagnen...

Majsanochmalla sa...

Näeee... Mona.. Du "har alla indianer i båten"... Du beteer dig fullständigt normalt... Handla/köpa/handla/köpa... Hem å skrika lite för att man har så mycket saker å prylar att ta hand om... Å så måste man köpa lådor till allt skit... Så har precis alla mina kompisar det... Dvs Kvinnliga...

Pok

Din raring där!!

Malla & Majsan

Anonym sa...

Ah, fler än jag som är addicted till plastbackar och sortering!
Klart att alla indianer är i kanoten!

✿Ewa sa...

Villket bra tips! Tack! Det är precis plastbackar jag behöver köpa så att det blir lite ordning i klädkammare och skåp.

Carina sa...

Ja, det låter ju bra, eller utmärkt att kunna sortera allt i plastbackar...men var fasen ska man ha dem!!!???
Jag har tyvärr inte de där fina hyllplanen i källaren som du har...
Kram Carina