måndag 14 januari 2008

Here we go again!

Ja så var det dags igen då. Årets första, av två, av de viktigaste mässorna för branschfolk i present- och inredningsvärlden.

06.20 stod jag på vårt lager för transport till mässan. Trodde fan inte att det var sant när väckarklockan ringde.
När jag blir rik så ska jag skaffa anställda som bygger våra montrar.

Så kan jag bara glida in en kvart innan mässan öppnar. Ja, det låter som en förträfflig idé.

Dessvärre så är vi en man kort denna mässa, vilket innebär att jag måste sälja.

Jag suger på att sälja. Suger hårt.

"För dyr? Jaaa, jooo, gulp, ehhh, hmmm, harkel, du har nog rätt."

Till skillnad från maken. Som kan sälja en rostig skiftnyckel till priset av 10 nya fräscha. Utan att blinka.

Jag som alltid hållit mig i bakgrunden och serverat vin och kaffe. Och plockat och fixat.

Jag som blir bajsnödig bara nån närmar sig.

Mmm, det här skall bli mycket intressant. Jag har redan ont i magen.

Mässan öppnar på torsdag. Jag kanske hinner gå på en snabbkurs. Eller nåt.

Rösta på mig

5 kommentarer:

en av tre flickor sa...

Å vad synd att jag är upptagen i veckan annars hade jag stått och sålt för jag är en jävel på att sälja. ALLT :) Så hade du kunnat betala mig en smaskig lön och så kunde jag bjudit dig på middag på kvällen!

Anonym sa...

det kommer gå så bra tänk på LA ;) du måste ju impa lite på maken;:)

MonasUniversum sa...

Ha ha ha. Glöm inte att denna fru jobbar IDEELLT!

Maria sa...

på toa får du gå sen.....sälj utav helvete så du kan shoppa mer i Las Vegas...kram maria

Anonym sa...

Drick lite morgonskumpa, bli mjuk i knäna och upprepa "Vegas, vegas, vegas, vegas, vegas here I come!" Tre gånger. Så fort sälj"suget" kommer så tar du ett glas skumpa och upprepar mantrat.
Blir för jävla jobbigt så är vi innanför dörren i A.