torsdag 10 januari 2008

Mmm, och det börjar ju bra...

Åker till leksaksaffären och köper så kallade ädelstenar. Mycket vackra och glittrande stenar i olika färger. Till talibanen. För att utöva belöningssystemet.

Kommer till dagiset vid 14-tiden. Inbillar mig att jag ska bli välkomnad.

Icke.

Talibanen vägrar att gå hem, om inte granntjejerna får följa med. Samtidigt kommer storasyster förbi. Talibanen skriker som en babian, och vägrar att gå till bilen.

Så mamma sätter sig i bilen och lämnar storasyster att ta hand om spektaklet.

15 minuter senare kommer tonåringen. Utan taliban. Hon har satt sig på grannens uppfart. Ska inte gå in. Ska vänta på tjejerna.

Efter diverse hot om att nån kan komma och ta henne, att en bil kan komma och köra över henne, så lyckas jag få in henne. Efter 40 minuters förhandlingar.

Jag visar henne dom fina stenarna.

"Vilken tur att vi inte har börjat än mamma, för nu kan du inte ta nån sten från mig."

Suck.

Det här projektet skall bli mycket intressant.

Rösta på mig

7 kommentarer:

Anonym sa...

ojda men jag ha´r en ide till ? hämta henne snare! hon har ju kul på dagis från 13 till ettermidagen så har dom ju skitkul på dagis varför ska du hämta henne tidigare för? ha inte dårlig samvete får att hon stannar till 17 ibland , åk hem o pilla navelen, ens stund *kram*

MonasUniversum sa...

Jag brukar hämta henne 15.30-16.00 varje dag, och ja visst, jag hämtade henne tidigt idag, eftersom jag vet att jag kommer vara en apdålig mamma nästa vecka!

Anonym sa...

Men var en apdålig mamma nesta vecka sen veckan där på kan du va kanonmamma igen , tror man lurar sig själv ibland , ( jag gör likadant)

att nu ska vi ha trevligt osv se skiter det sig oftast ,)

Dubbelörn sa...

Jag bara älskar henne ännu mer!! Hon har huvet på skaft, det har jag redan sagt tidigare. Men jag kan garantera att henne sätter sig ingen på o hon kommer att gå långt...

Och du vet var vår brevlåda bor *skrattar*...

Taliban-anhängarna fr Karl-Johansgården ;)

✿Ewa sa...

Ja, tjejen är hel skärpt ju! Och bus kul! *L*
Skippa det dåliga samvetet och gör som Monica föreslår, hon har ju kul ju;) och visar på alla sätt att hon inte är färdiglekt.

Majsanochmalla sa...

Mona... Du är den bästa mamman dina barn har.. Bara så dom vet! Min "helige ande" sonen brukar kontra med att säga... - Mhäää.. Jag har ju bara en mamma... Mmmm... Å det är den bästa du har... Säger lilla ödmjuka jag!

Kids är av tåligt släkte.. Jobba på utan dåligt samvete..

Kram

Majsan och Malla

Anonym sa...

hur går det där hemma? Är han sur fortf och du går bara och tassar ? eller är allt som vanligt;)