onsdag 30 januari 2008

Inkassogener och pappas affärssinne??

Några av er kanske kommer ihåg talibanens "skit"- och "hata"-pengar.

Vi införde en regel om att man inte fick säga dom orden här hemma, och om man nu gjorde det, så fick man ge talibanen "en peng".

Just ordet "hat" använder vi inte så mycket.

Men jag kan meddela att hennes två sparbössor snart är fulla.

Igår kröp det fram att talibanen (för första gången) sagt "skit" i morfars sällskap för några dagar sen.

Så då säger jag att hon måste ge mig en peng.

Hon vänder sig om och stirrar helt oförstående på mig:

"Men mamma, JAG ska inte betala, det är ju JAG som tar hand om pengarna."

Läs: Det är jag som inkasserar och är bank här i huset!

Det skall även tilläggas att hon har minne som en elefant. Just morfar har sagt "skit" några gånger, utan att ha haft några mynt på sig.

Idag kom han hit, och innan talibanen ens säger hej, så sträcker hon fram sin hand och säger:

"Morfar, du är skyldig mig skitpengar, för du har sagt det 4 gånger utan att betala!

Undrar om mina f.d. 10 år i inkassobranschen satt sig i generna...

Rösta på mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

*asg* skrattar* högt hon är best!! ;)

✿Ewa sa...

Hahaha! Vilken härlig tjej!

Dubbelörn sa...

Finns nog ingen annan som kan få mig på bättre humör än min goa SuperTaliban *ler*

Malin sa...

Hon kommer att gå långt jag lovar! Tyvärr utan att anstränga sig alltför mycket för hon verkar ju hitta de enklaste sätten att tjäna pengar - inte plocka äpplen i alla fall.

Tyvärr har jag nog bidragit med några kronor i den där sparbössan....