torsdag 31 januari 2008

Jag antar att jag får skylla mig själv.

Får ett sms av tonåringen idag;

"Mami, kan du föra över studiebidraget från mitt konto till ditt. Jag har tappat bort plånboken."

Utan att reflektera nämnvärt, med mer än en djup suck, så gör jag så.

Efter jobbet kommer jag hem och frågar henne vad som har hänt.

Igår hade hon fikat med kompisarna i stan. Sen. Plötsligt. Så var plånboken borta.

Jag suckar lite till. För att jag måste spärra henne VISA-kort.

Och så slår det mig!

"KOM INTE OCH SÄG ATT DET VAR MIN MULBERRY-PLÅNBOK!?"

Och det var det ju. Naturligtvis.

Min tonåring är en sån där som man bara plötsligt upptäcker att hon har mina grejer. Som t ex en av mina Mulberry-väskor. Jag sa då att "jäklar om du sabbar den, eller slarvar bort den."

Kort därefter noterar jag att även den ena plånboken plötsligt är i hennes ägo. Samma förmaning där.

Jag ska bygga en walk in closet. Och den ska få ett kodlås.

Jag blir så trött.

Så nu meddelade jag henne att hon har gått om tid att spara ihop pengar. Jag fyller år den 13 juni.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Anonym sa...

määäääähhhh haaaallåååååå köp en ny i LA hon ska faktiskt till Gotland i sommar det kostar fläsk!
basaattduvetliksom ;)

✿Ewa sa...

Undrar om hon ska till gotland i sommar??...hon har ju liksom rätt mycket stålar hon ska tjäna ihop nu. Resa + fina plånboken och hon älskar ju inte att jobba tyckte jag att du sa nått om..

Din sommar oro är kanske över nu :)

Anonym sa...

*fnnniiisss* hahaha plånboken är tillbaka läste haf hihihih va säger mamsen nu da?

Malin sa...

Förstår precis - fasen ta Agnes om hon lånar min gamla smutiga plånbok från ICA Kvantum à 99 kr. Då tar det nog hus i helvete. Men det tar nog bara 4 veckor att spara ihop till en sådan.

MonasUniversum sa...

Malin: bläää-dig! Men om du tittar i din webshop så tänkte jag bidra med några spänn, så att du åtminstone kan byta upp dig till H&M, eller nåt! (Det var nån ny binder-maskin som såg intressant ut!)

Men. Tonåringen hade tur. Fiket ringde i eftermiddags och sa att dom hittat den. Så nu tänker jag ta tillbaka den.

Jag kanske ska ge henne en från ICA Kvantum...

Anonym sa...

Ta det som en komplimang, hon gillar uppenbarligen din smak? :)