fredag 4 januari 2008

Livegna? Skulle tro det.

Ibland undrar jag om jag är livegen på riktigt.

Och så tänker jag på Christina. Som är singel. Som kanske inte vill vara det. Eller Rosa. Som kan göra vad dom vill. När dom vill.

För nu sitter två 42-åriga kvinnor på varsin adress i Stockholm, och är bajsnödiga.

För ingen av dom har samlat tillräckligt med mod för att tala om att dom ska till Las Vegas.

Det är ju fan patetiskt.

Men vi MÅSTE åka. För vi måste ha luft. För vi är gifta med exakt samma typ av män.

Och hon jobbar dessutom ihop med min. Och bor hos mig 3 nätter i veckan.

Och vi är aldrig så lyckliga som när vi är i Vegas.

Kanske beror på dollarkursen.

Eller på tidskillnaden på 9 timmar.

Så ingen chef kan nå oss.

Och jag har redan börjat vara snäll. Lät maken titta på Årskrönikan på sporten. Utan att gnälla en endaste gång.

Men det satt hårt åt.

Huuäää, det blir jobbigt det här.

Rösta på mig

7 kommentarer:

Anonym sa...

men va FAN MONA är du mus eller ? du jobbar mer en heltid tar hand om familjen, va ska han göra? kasta ut dig hahaha säga nej du får inte åka??
Äsj spotta ut det bara eller skicka han ett sms hahaha i morgon ;) jag håller på dig du har mitt stöd.
GO Mona GO MONA

en av tre flickor sa...

Haha! Ja DET faktiskt ... att jag uppskattar ibland ... att inte behöva kolla. Men iofs - jag har ju två barn istället och dom har du ju träffat :P
Alltså kära Mona. Nu gullar du med honom under helgen. Använder den kvinnliga list du har. Sedan säger du i förbifarten en dag i nästa vecka att Honey, du vet ... väninnan (vad hon nu heter ...) hon behöver mitt sällskap och jag vill ställa upp för henne. Och bla bla bla bla.
Sedan säger hon samma sak till sin man.
Klart.

✿Ewa sa...

Vad är haken Mona? Inget krus eller så. Ni är väl ett team!? Räcker nog med att du på ditt självklara sätt säger -I Maj åker ...och jag till LA. Bara så att du kan ta med det i planeringen för våren. Vi blir borta ...dagar, tror du att vi behöver någon för oss då?

*Kram*

Malin sa...

Hoppas du fortfarande att J inte hittat din blogg? Fasen Mona, har han gnällt förut? Men är lite sur att du och W åker utan mig!!!! Har inte rpd i år men jag vill verkligen följa med någon gång.

Anonym sa...

Kom igen nu! Säg det!

MonasUniversum sa...

Har inte sagt nåt än....

Anonym sa...

Men Mona driver du med mig ? skickar dig en massa styrka så kan få ur dig detta , herregud han kanske tycker det är lika skönt;) att få vara lite själv med talibanen ;)
Men jag säger det igen va sjutton kan hända?