söndag 6 januari 2008

God hustru, och för mycket kaffe..

Har fortfarande inte sagt nåt till maken. Bidar min tid.

Fast idag var jag en god hustru och hjälpte honom med att byta vatten i akvariumet. Och ni som följt mig ett tag vet att jag haaatar hans bajsfiskar.

Sen några veckor tillbaka så har jag haft enorma sömnproblem. Somnar sällan före 3 på nätterna. Återkommer strax till det.

Jag lovade Christina att jag skulle träffa henne någon gång under de senaste två veckor som har passerat. Hon till och med ringde mig igår. För att påminna liksom.

Eftersom vi tapetserar/målar om i tonåringens rum, så ser hela huset ut som ett slagfält. För maken kom ju på att han skulle köra storstädning av sitt kontor häromdagen.

Och jag kom på att det kanske är dags att rensa i mitt julkulerum. Japp, jag har ett rum i källaren fullt med julkulor. För jag samlar på det. För att det är kul. Okey! Och lite annat smått och gått.

Så jag har städat/organiserat som en babian. Men det tar aldrig slut. Så jag har inte ens ringt Christina och bett om ursäkt för att jag suger som kompis.

Medan jag håller på och röjer idag, non-stop från 11.00, inte sitta en sekund, så tänker jag på vår nya kaffemaskin. Som vi fick för en knapp månad sen. Jag var ju inte så smart när jag beställde den. Läste ju inte papperet så noga. Så jag skrev på att jag förbinder mig till leverans av kaffebönor en gång i kvartalet. I två år.

Klockan 16.00 tar jag mig en kaffe. Och konstaterar då att att vi är inne på sista burken med bönor. En liten burk.

Vi har alltså förbrukat 3 månaders kaffe på en knapp månad. Och jag tänker efter. Jag dricker i normala fall en kaffe to-go på morgonen. Sen dricker jag aldrig kaffe på kvällen. På helgen kan det bli två kaffe om dagen. I normala fall.

Men se inte nu. Inte sen den fiiina maskinen äntrade vårt hem. Nu är det lattar 48 ggr om dagen. Med barista-mjölk.

Inte så jävla konstigt att jag inte sover på nätterna.

Rösta på mig

PS. Malin: jag är ju sååå bra på att höra av mig, så jag meddelar här att era stolar har kommit...!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men nu får du jo snart spotta ur dig det ? ;)*kram*

Men du höj inte kaffe beställning iallefall ,det kanske lugnar ned sig snart från 48 till 8 koppar? ;) så slipper du sitta där med flera kilo kaffe som bara blir gammalt...

Anonym sa...

Asså, kör på espresso. Mjölk är inte bra i såna mängder, då får du börja köpa fettoarmband som jag.

MonasUniversum sa...

Erugalen! Då kan jag ju lika gärna sitta uppe hela natten! Så jag håller mig till fettoavdelningen!

Malin sa...

Aha! Eftersom jag också suger som kompis så kan jag här meddela att vi gärna kommer och hämtar dem. Är de på kontoret/lagret/place of hell? Kanske kan jag komma och ta en fika med dig då vännen?

Anonym sa...

Pls ring mig! Var ääääär du lilla dagisfröken ;) / Christina