fredag 4 januari 2008

Bra eller Anus?

Har just upptäckt en märklig sak med talibanen.

En av hennes julklappar bestod av ett avancerat Memo-spel. 8 olika spelplaner, och på varje plan är det 24 saker. Allt från 2 lika saker, till saker som matchas ihop: vante med mössa. Och så vidare. Man stoppar in varje spelplan i spelet, och sen öppnar man luckor. Som en adventskalender. Ja, du fattar.

Vi har spelat det här ett par gånger, och jag har tyckt att det har varit lite väl märkligt att hon vinner hela tiden.

Hon tillhör förvisso kategorin "om-jag-inte-vinner-så-lackar-jag-"typen. Men jag har inte "låtit" henne vinna en enda gång.

Nu har jag studerat henne lite närmare. Och det står helt klart att hon har begåvats med ett fotografiskt minne. Efter sin far.

Det förklarar en massa andra saker.

Men jag vet inte om det verkligen är så bra. Eller?

Rösta på mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså...*torkar skrattårar från kinderna*

JAg kan inte få nog - jag sa det redan när du skrev på Papprika att du beöhvde skriva mer om din älskade Taliban och din familj och ditt liv.

hittade hit via Helena och vi har ju träffats IRL på PMs för några år sedan. Jag läser troget nu, när jag sitter här i exil i England ;)

Stor kram
Annika
ps. vad var det för LV-pryl du fick - tråkigt nyfis här va... ds.

MonasUniversum sa...

Men HEEEEJ! Vad kul!! Blev det nån operation?
LV-prylen = kreditkortshållare...

Pihlina sa...

HAha, klart det är bra! Jag har fotografiskt minne och man slipper plugga. Man behöver bara ögna igenom sidorna så kan man läsa innantill när man sitter på provet. Det förutsätter dock att man är i skolan och inte skolkar - som jag gjorde.

MonasUniversum sa...

Men allvarligt, blir man inte för slapp då? Helt ärligt så vet jag inte om jag tycker det är så bra.