onsdag 23 januari 2008

Sanningen. Rakt av ba'.

När jag var tonåring så hade jag komplex för att jag hade en antydan till mustasch.

Ett par år senare blev jag dyngkär i en äldre kille, som tyckte att jag såg "exotisk" ut.

Så komplexet försvann. Och jag har inte ägnat det en tanke.

Efter godnattsagan i kväll så ligger talibanen och tittar på mig. Sen kommer det:

"Mamma, varför har du en mustasch?"

"Va? Tycker du?" Sa jag.

"Ja, det är jättemycket hår DÄR" Sa hon, och pekade.

Jag tog en runda förbi badrumsspegeln. Men jag måste vara blind. Visst, lite svart fjun är det allt, men vadå!

Det där malde ett tag.

Och nu blev jag tvungen att fråga tonåringen om jag har mustasch.

"Njae, JAG tänker inte på det."

Vafan är det frågan om? Nu ska jag fråga alla jag känner.

"Exotisk".

In my ass.

Här har jag gått i 25 år och tyckt att det har varit okey. Jävla idiotsnubbe.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du får väl lägga in en närbild på mustaschen så kan vi ha omröstning =)

Lee

MonasUniversum sa...

Du. Det där var inte ens roligt!!!=))

Anonym sa...

Äsj din apa;)
så farligt är det väl inte , du får väl vaxa i värsta fall ;)
Tack för fina kommentarer idag;) *puss*

Anonym sa...

*asg* Jo, liiite roligt var det, erkänn!! =)

Lee

Isabelle sa...

Tror inte du är värre än mig i alla fall. Har fått både mustasch och polisonger sen mitt hår började komma tillbaka :( Det är tydligen övergående men man skrattar ju inte precis.

en av tre flickor sa...

Näe. Det har du faktiskt inte alls!! Jag tror du är utsatt för en komplott.