onsdag 30 januari 2008

Mitt svar till föregånde inlägg!

KÄRA BLOGGVÄNNER!

Vad i helvete. Här skriver jag ett inlägg om tonåringen och hennes planer, med hopp om ett massivt stöd från er, men vad får jag?

99% AV ER SÄGER ATT JAG SKA LÅTA HENNE ÅKA!

Och här sitter jag och tror att jag är en cool morsa, som ställer upp i alla lägen, men som har vissa gränser.

Men det är uppenbart att JAG ÄR UTE OCH CYKLAR med mina gränser.

Så nu är jag FÖRVIRRAD.

Fan ta er, jag var säker på ett unisont NEJ från er!

Rösta på mig

9 kommentarer:

Buzan sa...

soory, det var nog inte det vi ville, få dig förvirrad. Och du har allas vårt stöd. Annars hade vi aldrig skrivit så mycket till dig.
kram

MonasUniversum sa...

Ha ha! Det är sällan som jag har fått så många kommentarer på ett inlägg! Som jag också uppskattar. Never the less så är jag villrådig.

Jag är en "doer-morsa"; händer nåt så drar jag iväg direkt. Så avståndet känns lite halvjobbigt..

Buzan sa...

Helt rätt.. man ska finnas där för de små liven.. men ändå. de måste få en chans att testa vingarna.. fan jag har haft det så enkelt.. en kille... men som sagt det är bara du som kan ta det rätta beslutet!

MonasUniversum sa...

Jag vet. Sen är det det gamla vanliga: jag litar 100% på henne och hennes kompisar, men alla assholes runtomkring...
Till saken hör också att jag har en god vän som varit polischef just i Visby, och han avrådde oss starkt förra sommaren, att låta henne åka under de "värsta" veckorna.

Die Quelle sa...

Ähh, låt henne åka. Vad hon gör och inte gör kan du knappast hindra ändå. Snacka lite med kompisarnas föräldrar om hur de känner det...

Anonym sa...

Men jag håller med dig!

Tänker INTE släppa iväg min då 17-åriga dotter på något liknande nästa sommar. Kommer ihåg alltför väl vad jag själv hittade på i den åldern. Och det är ingen fördel för henne...

Lyssna du på din vän polischefen!

~~L8

Anonym sa...

Stackare ;) Du borde skaffa dig en hobby. Jag har en på lut :D

Om du har en kompis som är polischef där och som säger så ... då förstår jag ... men allvarligt ... du måste veta VAD det är du släpper iväg också. En mogen och eftertänksam sak eller ngn som ... inte är det. Med vilka och var och hur och ... ja, du vet ...
Men vem sa att det var lätt?
Christina

Eva sa...

Gud va jag lider med dig. Detta är så svårt. Min första tanke var att säg NEJ. Hon är ju bara 17 år men sen kommer jag ihåg att jag åkte till Israel när jag var 17 och var borta i 6 månader. Jag fattar inte att mina föräldrar släppte iväg mig. Det var ju ändå krig där då.

När Josefine var 17 fick hon faktiskt åka 10 dagar på en moonshine festival i Tyskland, hon gillar ju rave musik.(och jag är väl medveten om den musikgenrens drogliberala inställning) Men jag var inte glad åt det . Hon var tvungen att svara i telefonen vissa tider som vi bestämt att jag skulle ringa på.

Så jag säger -låt henne åka, men se till att ni har ordentlig telefon kontakt.Och prata med de andra föräldrarna.

Man blir ju aldrig vuxen om man inte får öva på att bli det....utan att mamma står bredvid ;)

Kram Eva

Anette Lefwander Kalaitzi sa...

Hej Mona!
long time no see...

P åkte när hon var 16 men då fick hon åka innan skolorna slutade och jag kollade upp campingen där de skulle bo, om dom hade koll på ungdomarna, hon var borta över en helg tors-sön. Hon ringde hem på lördagen och var inte så glad då flera i sällskapet hade spårat ur. Inte kul att vara så långt borta då...
Vet inte vad du ska göra men jag hade tvekat, även om man litar på sin egen så finns det myckat skit på Gotland och det är inte helt lätt att ta sig dit snabbt om det skule hända något. Puss nettan