fredag 4 januari 2008

Las Vegas, here I come!

Bästa väninnan, som bor i Sverige sedan 3 år, kommer från Las Vegas.

I löööv Las Vegas. Inte för gamblingen, utan för det enorma shoppingutbudet. Och känner man någon som bor/kommer därifrån så får man liksom se ett annat Las Vegas.

I går kväll blev det helt klart.

Den 3 maj drar vi. Och vi har lyckats ordna en svit på ett av värstinghotellen. Gratis.

Och det står en cabriolet och väntar på oss på flygplatsen. Inte så gratis.

Och vi bokar tid på Tiffanys för rengöring av våra Tiffany-smycken. Och liksom förra gången så kommer de ta oss för flator, för vi har likadana vigselringar. Och armband. Who cares!

Och vi kommer hem luspanka. Och kommer att få äta blodpudding resten av året.

Det är bara en liten detalj som ska lösas först;

Vi har liksom inte berättat det för våra män.

Så nu ska jag inleda detta år med att vara en mycket snäll och gnällfri hustru.

DET lär bli en utmaning.

Rösta på mig

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är för fet för Tiffanys armband,,,
Men jag ser det som att det är jäääävligt synd om dom som inte får mina pengar, hade dom varit kloka hade dom gjort fettoarmband också.

MonasUniversum sa...

Hahaha, tro mig, dom har armband för fetton. Im a walking proof!

Anonym sa...

Men tro MIG! Sist i Hong Kong när LV butiken var stängd så stod jag på Tiffanys och provade och provade och provade,,,
MEN, det kan ju vara så att det är Chinese Mini Jävla Klen size i butiken där, bara för att? kanske måste följa med till LV för att shoppa fettoarmband,,,

Anonym sa...

Du skulle nog gilla shoppingutbudet i Waikiki på Hawaii. Har för mig att det fanns TVÅ LV-butiker där. Och även en hel del andra butiker, typ Tiffanys mfl. Allt för Japanerna.
Har du/väninnan möjligen några tips om bra scrapbutiker i Vegastrakten? Har varit på ScrappinTime på Russel Rd.

Anki sa...

Mona lyckas inte övertalningen av mannen kan jag ställa upp och åka istället för dig, no problems ; )

en av tre flickor sa...

Man borde ju kunna skarva med snören?

... alltså armbanden?

MonasUniversum sa...

Rosa: okey, då kan vi konstatera att de bara har midget size i Hong Kong! Häng med till Vegas!

Mimmi: näe, inte i skrivandets stund. Har inte varit där på 1,5 år. Minns dock att Michaels, eller vad dom heter, har blivit riktigt stora på scrapping. Vad du än gör så skit i Pebbles in My Pocket: skitaffär. Sen måste du handla på Marshalls, hhm, stavning osäker, bra place för märkesprodukter. Allt från skor till lampor. Väääry nice.

Anki: du ska fan inte nånstans. Du har ju precis varit där...!

Christina bäjben: haft körigt hela dagen, tänkte dock försöka snika till mig ett par timmar i helgen. Vi håller på för fullt med att tapetsera/måla Johannas rum. Hela huset är kaos. Men snöre kanske vore nåt för Rooosa. Om det står LV på det förstås!

Anonym sa...

Tack så mycket. Har varit på Michaels och Jo-Anns helt ok eller faktiskt riktigt bra.
Ska kolla upp Marshalls oxå, skiter i Pebbles.
Håller på och laddar upp med adresser som jag ska slänga in i GPS'en sen. Underbar pryl det där, särskilt i LA.

Anonym sa...

För att citera en sjukt snygg fd schlagervinnare:
In Las Vegas, in the neon lights
You'll be a star if you do it right
In Las Vegas, oh oh oh
You better hold on tight
In Las Vegas, can't believe your eyes
Your luck can turn in a throw of a dice
In Las Vegas, oh oh oh
You better hold on tight
Here in Las Vegas tonight

MonasUniversum sa...

Rosa min vän, du har verkligen TRÅKIGT utan teenagen....!