onsdag 23 januari 2008

Operation rensning

Jag bor i ett jättestort hus. Detta hus har dessvärre inga garderober att tala om.

I mitt sovrum finns två stycken. En till maken och en till mig. (Som jag, efter ett jädra gnäll om platsbrist, överlät till maken.) Och då ska man ha i åtanke att sovrummet i sig är 40kvm. Så den som ritade huset för snart 100 år sen måste ha tänkt med röva. Eller nåt.

Men vi skulle kunna bygga värsta walk-in-closet-en. Om det inte vore för att vi som vanligt är vi oense om hur stor den ska vara. Så det har legat i träda.

Det resulterade i att jag åkte till affären för några år sen och köpte de största plastbackar (japp, here we go again) jag kunde hitta. Sen arkiverade jag rubbet. I ren jävla ilska.

Sen drog jag till nån annan affär och köpte 3 trådbackar och en ställning. Så i dom har jag mina kläder. Samt i en byrå.

Detta knölande och brist på utrymme har då gjort att jag inte har orkat öppna plastbackarna för att använda de kläder som ligger där. Utan ständigt köpt nytt i stället.

Nu maken har blivit snäll och givit mig tillbaka min garderob. Eller halva i alla fall. Så jag har shoppat lite mera kläder. Och passade på att öppna lite plastbackar.

Bara för att konstatera att bäste-före-datum passerat för länge sen.

Och jag kan i och med detta konstatera att det visst, trots makens protester, hade varit lönsammare att lägga ned 40-50 tusen på att bygga en rejäl garderob i vårt sovrum, i stället för mitt shoppande genom åren.

Så jag funderar starkt på att skicka iväg honom på en golfvecka. Och anlita hantverkare.

Frågan är om jag är fortfarande kommer att betraktas som gift när han kommer hem.

Hmm. Våga. Våga inte.

Rösta på mig

8 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså. Du får jättegärna shoppa. Men,,, inte,, ja du vet. Såna där W saker.

MonasUniversum sa...

Ha ha ha!

Pierre sa...

Våga

Anonym sa...

Äh, köp några väggskivor, lite spik och börja, så kanske det händer något... Min sambo hade iaf garanterat tagit hammaren ifrån mig, och fortsatt, för sånt ska en man tydligen göra... =)

Lee

MonasUniversum sa...

Lee: Mmm, nu är det ju så att min man inte vet hur man stavar till hammare, så får han tag i en, så kan resultatet bli precis vad som helst. Jag tror jag hoppar den risken!

Dubbelörn sa...

Had en väninna som hade samma problem med sin karl. Detta handlade om en vägg i vard rummet som hon ville ha bort. Ändlösa diskussioner o aldrig ändan ur...

Karln åkte iväg på längre tjänsteresa utomlands, kom tillbaka efter 2 veckor o väggen var borta o nya möbler på plats... De är gifta fortfarande o det är den här vägen som hon numera agerar o får saker gjorda *gapskratt*

Så Go Mona!!

Eva sa...

Klart att du ska skicka iväg maken och bygga en stor härlig garderob.
Han blir nog bara glad att det är klart när han kommer hem.

Anonym sa...

synd du inte har min byggare bob ;) och handy man , han har just varit iväg o byggt en klädkammare ihop satt med en två våningskoja , *kram*