lördag 26 januari 2008

Apropå skor

Under många, många år så har jag samlat på skor.

Och det är ju ingen konstig företeelse om man är av det kvinnliga könet.

Vid tiden av talibanens födelse så var jag uppe i runt 150 par. Och jag var pretty stolt över min samling.

Men något hände med denna sista graviditet. Mina fötter växte. Jag, som i hela mitt liv haft storlek 37, är nu plötsligt en 38:a.

Och ni som är skofetischister kan ju ana katastrofläget.

I början trodde jag att det berodde på att jag blev ett fetto av graviditeten. Ett år senare insåg jag att så var inte fallet. Och jag fick mig en lång och utförlig förklaring till vad som hade hänt.

Never the less så stod jag där med grymt snygga skor. Och en glad tonåring med storlek 37.

Och maken har ingen förståelse till varför jag kämpar med att få ihop min samling igen.

Varför är det så med män? Att dom inte förstår det absolut livsnödvändiga med skor?

Rösta på mig

3 kommentarer:

Annika sa...

Kanske för att det inte finns så många snygga skor för män? Å inte med så många olika färger? Allvarligt - hur många gröna eller tomteröda herrskor har du sett? :)
Jag gick från 35,5 till 36 efter min graviditet. Vilket öppnande en ny värld - damstrl. börjar ofta vid 36 och även om det inte finns massor så betydligt mer än 35,5! Å hittar man någon liten italienare(sko alltså) så kan man t o m i bland behöva 37!

Anonym sa...

Jösess ja.... fnissar glatt åt allt spännande ni har för er i er familj och inser att man får vara glad i den här familjen om man har ett eller två par skor som är hela som går att visa sig i utomhus... suck....

Majsanochmalla sa...

Män är ju som vi alla känner till helt korkade när det kommer till att inhandla....skor, underkläder o ju name it...

Men dom ser nog till att njuta av allt snyggt...helst i bingen å så e dom så stolta att visa upp vilken snygg välklädd fru/flickvän som andra män dreglar över...

Högre lön till oss kvinnor så vi kan göra som vi vill åååå d vill vi!!!
majsan med rätt att handla!!!