söndag 25 november 2007

Somliga straffar Gud med detsamma

Jag har ju inte ätit något onyttigt på ett par månader.

Talibanen har varit hos mormor & morfar och bakat pepparkakor. Som hon villigt delade med sig av.

Jag har svårt med gränser när det gäller ätbara saker.

Så det blev en 5-6 stycken. Vid närmare eftertanke så var det kanske 9.

Och nu ligger jag på soffan och kvider satan. Värsta magknipet.

Och jag och tonåringen som alldeles snart börjar vår årliga tradition av "kolla-vilket-varumärke-som-har-bäst-pepparkaksdeg".

Dvs, vi går igenom marknadens utbud av samtliga pepparkaksdegsmärken. Baka? Icke. Bara degätning.

Jag får fan lämna walk over.

Rösta på mig

10 kommentarer:

Monica sa...

ajda inte bra hoppas det snart är bättre du lär håla dig nära toa i morgon, och du???? Låt telefonen ligga kvar utanför!!! etttipsbara ;)

MonasUniversum sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHA. JÄTTEKUL HÖRRUDU!

Anonym sa...

Snygg mamma också.

Anonym sa...

Roligt med kort på mamman i huset =)
Din dotter är väldigt lik dig!

Du ger mig dagens skratt varje gång jag kikar in här och läser. Så du vet. Gillar din blogg!

Mia

Anonym sa...

*lever*

Anonym sa...

Kul att få se en bild på dig! Shit vad du och stora dottern är lika.

Vi är lika i det där med ätandet. Klara aldrig av att ta EN pepparkaka eller vad det nu kan vara.

MonasUniversum sa...

Tack för komplimangerna hörrni! Och ja, vi är sinnesjukt lika.

Vilket inte alltid dottern uppskattar.
Talibanen kunde jag lika gärna ha snott nånstans, vi är inte lika någonstans. Bortsett från vissa egenskaper kanske..

✿Ewa sa...

Vilket fint kort!

Anonym sa...

Men stumpan. Räckte inte pepparkaksprovningen??!! Kom hit om du vill. Jag har lite peppisar över ;)

Anonym sa...

Pepparkaksdeg är en samhällsfara. I detta hus brukar vi köpta tre degar, en vecka senare är de slut allihop, men inte finns det en enda satans bakad kaka inte. Farligt.