lördag 10 november 2007

Märkliga konstellationer

Det är lika roligt varje gång.

Att få människor ur fattning.

Jag umgås med min f.d man. Och hans nya sambo. Dessemellan var han omgift, men tyvärr dog hon i cancer.

Exmaken har barn med alla sina "kvinnor".

Så när man är på nåt event, som t ex dagens dop av det senaste tillskottet, och man skall presentera sig för nya människor, så är det alltid lika roligt att sträcka fram handen och säga: "Mona, exfrun."

Folk stelnar ofrivilligt till. Man ser hur dom inte får ihop det i huvudet. "Ehh, är inte hans förra fru död?" Eller: "va, umgås han med exfrun?"

Efter hustru nummer 2:s bortgång så åkte vi allihopa till Grekland på semester. Den lokala befolkningen fick inte ihop det; "vadå, så du är mamma till tonåringen där, men inte till tvillingarna? Och han där är din man. Och den där är exmannen?"

Jag garvar alltid läppen av mig.

Rösta på mig

Inga kommentarer: