måndag 26 november 2007

Så går det, när man inte har koll..

Vi läser ju bok för talibanen varje kväll. Igår hittade hon en bok, som hon ville att vi skulle läsa ikväll.

Jag tittade inte så noga.

Jag skulle ha tittat noga.

Tar boken, slår upp första kapitlet, som hette nåt med Skuggflickan, och börjar läsa.

Den handlade om hur Gud (!) bestämmer sig för att ta bort skuggorna på allt; människor, djur, växter och saker.

Alltså.

Jag tror inte på Gud. Kan ha nåt med att göra att halva släkten är Jehovas vittnen, och jag fick min beskärda del av domedagsprofetior som barn.

Så jag snubblar över orden, byter ut vartannat ord, hittar på en massa skit, använder alla avancerade ord jag bara kan komma på, låter så osammanhängande jag bara kan.

För jag vet att, föreslår jag en annan bok, så åker jag på att läsa den här skitboken varenda kväll. Vartenda kapitel. Baraföratt...

Efter första kapitlet så säger talibanen;

"Mamma, jag tog nog fel, det var en vuxenbok va?"

Och hur i helvete hamnade den i det här huset? Måste vara min döda farmor som smugit in den med onaturliga krafter.

I morgon blir det Mamma Mu. Efter att jag har gått igenom hennes bibliotek.

Rösta på mig

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha!!! Så du är liksom censur i egen hög person?!!! Alltså ... jag kan faktiskt hålla med. Uppvuxen i pingstkyrkan som jag äro. /trådbacksförespråkaren

MonasUniversum sa...

Kära Trådbacksförespråkaren; då har vi ytterligare något gemensamt!

Monica sa...

hsahaha hon är för söt ;)



Mona? ang frågan innan så vet du redan svaret, ni är bäst!!!½!!
*kram* jag tror du vet redan vart ni/du är har du sidkuterart detta ? så är detta snart klart..jag önskar dig/er lycka till--*kramar*

Anonym sa...

Mona, Din blogg är helt underbar att få läsa. Den får mig att le stort varje dag. Du har en helt underbar förmåga att dela med dig av din vardag till oss andra. Ha en fortsatt trevlig vinter det kommer jag att ha när jag läser din blogg. Syrene

Malin sa...

haha. Mitt ex läste en bok i ellära för min systerdotter när hon var 1,5 år. Hon tyckte den var jättespännande eftersom han läste med olika röster hela tiden. Men den där boken verkade inte vidare kul allas.