onsdag 14 november 2007

Inte läge....att sitta på toa med telefon....

Min lilla älskade Taliban har "begåvats" med rejäla röstresurser. Gäll. Rösten når igenom allt. Och då menar jag ALLT!

Men, om du är allergisk mot toalettbesök, så kan du sluta läsa här.

Jag har ägnat mig åt 4 veckors diet. I söndags var det slut. Jag har därmed börjat min nya livsstil. Med annorlunda mat. Lite mer åt det gröna hållet. Utan att för den saken bli nån kanin. Ingen pasta. Mycket bulgur. Och sånt.

Den här nya livsstilen innebär att magen inte är som den ska. Efter 42 år av varierad fet mat, så har den fått en hälsochock. Har haft vissa problem med att utföra nr 2. Så att säga.

Men i går var det dags. Och eftersom man absolut inte kan göra det på jobbet, så höll jag mig hela dagen. Så när jag kom hem var det panik. Dock var jag "tvungen" att tömma tvättmaskinen först.

Sen kastade jag mig på toaletten. Precis när det var "för sent" så ringer mobilen. I min byxficka. Jag ser att det står "privat nummer". Som betyder att det är tonåringen. Så jag svarar.

Det är det inte. Det är BVC. Talibanen skulle ha varit på 4-års kontroll i somras. Men det har varit lite körigt. Så jag ringde häromdagen och pratade in på telefonsvararen. Att de kunde ringa mig för tidsbokning. Vi har ringt om varandra jättelänge och sköterskan har varit megasvår att nå.

Så nu ringer dom. Mitt i mitt nummer 2. Och jag kunde inte...hmmm....ta mig från toaletten. Och jag tackar gud för att jag precis innan tömt tvättkorgen på golvet, och delat upp högar. För det dämpade badrumsekot. Så att säga.

Så jag sitter där och pratar. Något stressad. Det känns lite obekvämt. Ja, du förstår.

Då öppnas dörren. Talibanen, som aldrig, NATURLIGTVIS, har sett mig på toa, med en telefon, säger högt:

"MAMMA, SITTER DU OCH BAAAAAJSAR?!"

Jag gestikulerar hej vilt, och mimar att hon ska vara tyst.

BVC-sköterskan undrar om hon ringer olägligt. Jag svarar "oh, nej, det är bara en pratglad 4-åring som låter."

Talibanen bryr sig inte för fem öre. Och fortsätter. Hööögt;

"MAMMA, MAN KAN INTE PRATA I TELEFONEN NÄR MAN BAJSAR! MAAAMMMA!"

Klart och tydligt.

Sköterskan säger lite försynt; jag kanske ska återkomma, om du är upptagen?

Jag svarar att det inte är några problem. Och känner att jag kallsvettas och blir, om än mer stressad.

Då. Precis då, händer något som aldrig brukar hända frivilligt. Totalt okontrollerat.

Värsta fisprutten. Som ekar i hela badrummet.

Talibanen, som aldrig har hört mig fisa, börjar asgarva. Och skriker:

"MAMMA! HA HA HA, MAMMA, DU PRUTTADE, NU FÅR DU BE OM URSÄKT!"

Jag avslutade snabbt samtalet och bara DOG. På fläcken.

Och nästa onsdag, 15.00, så ska jag med talibanen till BVC.

Tror jag skickar maken.

Rösta på mig

37 kommentarer:

Monica sa...

hahahaha mohhhhaaaaaa *skrattar* skrattrar så jag ramlar ur soffan hahahah du är kul,;)

Anonym sa...

Högt skratt sprider sig över Landvetters flygplats! Heja talibanen!!

Cicki sa...

Jag bara dog jag oxå...av skratt...och var tvungen att läsa högt för sambon. Men jag skrattade så när jag läste det så han missade nog poängen....:-))))

Anonym sa...

*ASG*
Din taliban kommer att klara sig i livet :D

Anonym sa...

*gapskrattar* Heja Mona och Talibanen! You made my day :-)

Dubbelörn sa...

Skrattar så jag kiknar... Du är inte klok!! Jag döööööörrrr.... hjälp får magknip....

Den här tog priset!!! aaaaaaaajjjjjjj

We löööv the Taliban!!!

Anonym sa...

Tänk att jag alltid blir så glad av att läsa här :-D

badanka sa...

hahahahhahahah
LÖVELY!
En daglig dos av ditt liv -å man är på topp;)

Anonym sa...

HAHAHAAHAAHAAHAHAHAHHAHAAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAAHAHAAHHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHHAHAHAAHAHAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAHHAHAHHAb *ASGARVAR*

Go:ran sa...

;-D
,
,
Där ser man vad som kan hända. Det har ju hänt en gång att jag funderat varför det pratats inifrån en toalett. Hur nåbar bör man vara.

Men ibland så har ju nöden ingen lag...
Det blev en kul och mustig historia och ett gott exempel på den enkla logiken hos ett barn, utan vuxna begränsningar.

Unknown sa...

*hahahahahahaha*
Underbart Mona!

Hamnar klart på listan över Talibanens topp 10-favoriter :)

Eva sa...

OJ OJ OJ Det här var det roligaste jag läst på länge...

Vi ses i kväll!
Kram

Peter Barlach sa...

En ny stjärna på blogghimlen. I alla fall för mig. Vad roligt, jag kommer tillbaka. Du är också välkommen! /Peter

Monica sa...

tittar inn o kollar läget ,) ser du har fått en ny läsare ,) kul en gammal klasskompis ti´ll min sambo,

*kram*

har du kollat länken jag skickade till dig? ;))

Anonym sa...

*asg* Hur kul är inte detta,,,att läsa. Skulle nog oxå skickat maken.

Laila sa...

Jag skrattar så högt här så jag väckte just sonen som somnat in... Vilken mardröm! Men tack snälla du för att du roat både mig och sambon. Vi kommer att bli många hundra år av det här skrattet. :-D

Anonym sa...

Åh, man dööör ju av att läsa din blogg! Skrattar så tårarna sprutar varje gång! Du borde skriva för nån tidning eller så! :):)
nianerica

Monica sa...

Mona ; jag tänkte på dig när jag åkte genom helvete´s rondellen hahaha livrädd för att möta dig där *asg*

Anonym sa...

Jag har ont i magen av skratt. Fan vad hemskt!

Malin sa...

Jag dööööööör av skratt

tanja sa...

Vet inte riktigt vad jag ska skriva..
Ni är bara bäst och tack för att du delar med dig!

HeltRiktigt sa...

MONA!

Sitter och läser igenom dina inlägg som läsarna har röstat fram, och jag vill bara säga att jag skrattar så mycket att det kommer höga "grisljud" eller "nöffljud".

Inte så fancy, men sån är jag!

Det här är verkligen faviritbloggen!

Agneta sa...

HAHAHAHAHAHAHA!!! Det här var det roligaste jag läst på länge! Nu minns jag inte längre hur jag hittade till din blogg, via massa andra bloggar! =)
Men shit vilken kul blogg!

Nu ska jag läsa vidare!
*kan inte sluta skratta*

Unknown sa...

hahahaha åh det roligaste jag läst på länge!

hoppas det är okej att jag länkar till dig, annars får du säga till!
kram

MonasUniversum sa...

Jenny: tack så jättemycket för komplimangen, och visst får du länka!

Stort och smått: Hmm, är osäker på om jag har sagt tack och välkommen till dig! Har haft det lite körigt på sistone, men om inte så varmt välkommen du också!

Anne sa...

Hej! Ramlade in till dig via Linda.
Har skrattat så tårarna rinner. Du är nu bokmärkt som favorit.
Tack, för kvällens underhållning.
/Anne

MonasUniversum sa...

Hej Anne! Varmt välkommen, och tack för komplimangen!

E sa...

Hahahhahohoho. Är det såhär din blogg är, så är jag redan fast. Och då har jag bara hunnit läsa två inlägg utav sammanfattningen ^_^

Anonym sa...

hahaaaahahaahahaahaha*kvävs av syrebrist*hahahaha

har kikat in här nångång förut, eftersom jag rätt ofta läser hos dendär tanten med tjock mage och olistig hund. att läsa vidare var nog dagens bästa beslut - heelt otroligt roligt!

hahahahaaa
/sg

Emelie sa...

Åh herregud! Jag trillar nästan av soffan av skratt, tårarna bara sprutar!
Jag tror fan att jag älskar dig :)

Anonym sa...

Gud vad roligt! Jag skrattar högt!!

Soffi sa...

Din unge är helt otroligt rolig :D
Undrar vart hon fått det ifrån? ;)

MonasUniversum sa...

Soffi: Haha, tack. Jadu, det kan man ju undra! Och du, välkommen!

Ingela sa...

*fniss* *fniss* sitter på jobbet och smyyyygläser lite på nätet... hittade din blogg helt tillfälligt och bara måste säga att det blev satans svårt att fortsätta smyyyygläsa... f-n vilka underbara inlägg.... jag har klarat mig från att börja asgarva högt de första två inläggen jag läste... men nu blev det bara för mycket... det började med ett kvävt fniss och mer fniss och konstiga blickar från kollegor som bara får mig att börja garva riktigt... nu är det kört!!
Ska forsätta ta mig igenom samanfattningen till oss nya och misstänker skarpt att jag inte klarar detta utan att avslöja mig med att INTE jobba (för varför 17 skulle jag asgarva åt jobb) och mellansvår till svår magknip av allt skratt men det går bara inte att sluta läsa nu... no way liksom!!
Att inläggen är lite längre har jag inga problem med... som du ser är inte min kommentar heller direkt kort... men jag tror jag slutar nu så jag hinner läsa lite till.

Hej svejs och på återläsande ;-)

MonasUniversum sa...

Ingela: Haha, du är roligt du, men glöm inte att jobba mellan varven!

Ingela sa...

*skratt* nejdå jag jobbar också :-)

Anonym sa...

Ha! ha! ha!
Växer man någonsin ifrån sin kiss o bajshumor? :-)
Får mig att tänka på en ex-kollega som en gång sa "Den som säger att älska är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig".