måndag 5 november 2007

Jämföra med verkligheten

Min chef säger ofta att jag har det bättre än andra. Eller: "så här är det i det verkliga livet." Bla bla bla.

Så när jag då får en kommentar av kära Monica där hon beskriver sin vardag, så undrar jag egentligen vad skillnaden är. Titta här;

Norska Monica skriver;
Du vet nog inte hur bra du har det! Ditt jobb är iallefall flexibelt , händer mycket , olika saker åker på ikea, sätter upp nya mässer , handlar inn saker,osv!Själv får man sitte inne med 17 stk lite galna människor, vissa verre en andra.

Mona svarar;
Jaaa, det låter ju väldans kul och omväxlande. Men när man agerat budbilschaufför tillräckliga länge, så vill man inget annat än att åka till ETT ställe, och vara där hela dagen. Och min chef är som 17 galna människor....no difference at all.

+ dårligt betalt, ingen risk tillägg osv!

Mona svarar;
Ehh. Jag tar endast ut "fickpengar". Och jag, om någon, gör mig mer än väl förtjänt av så kallat risktillägg, med tanke på all skit jag står ut med.

+ att du får gå till sängs med chefen Moohhaaaa, då kan du ju passa på att förhandla lite också efteråt hahaha

Mona svarar;
Hhm. Frågan är om man VILL gå till sängs med sin chef. Jag skulle helst gå i säng med min MAN. Fast det är klart, några sängförhandlingar har väl passerat genom åren.

Och DU jag menar inte att jag vil hoppa till sängs med chefen, absolut inte! Dessutom är chefen en hon.

Mona svarar;
Som det ser ut nu, så kan jag gladeligen byta honom mot en HON!

Och jag är fortfarande förbannad. Märks det..

Rösta på mig

5 kommentarer:

Monica sa...

Oj da , där fick jag så jag
( nestan) teg, *skrattar högt*
fan va du är kul hahahahaha...
Nå fick jag igång Mona ännu mera med andra ord *flåt*

hoppas du får ett nytt jobb *fort som attan*

Ella sa...

Ha ha ha ha!
Ni är för roliga...

Fast allvarligt... Sängförhandlingar? Det visste jag inte ens att man kunde ha *ser oskyldig ut*

Dubbelörn sa...

Oooppps... o det skrev Ella...*rodnar*

Kramar *skrattar*

MonasUniversum sa...

Jadu Ellabella, jag gissar att du har haft fler förhandlingar än jag. Garanterat. För jag är mest förbannad!

Ella sa...

Va? Varför rodnar du Dubbelörnen?

Mona... När du lugnat ner dig så kan du ju kanske följa ditt eget tips till mig... O sen kan du ju passa på att förhandla, det är alltid bra att förhandla direkt efter att man haft försoningss... ops... *rodnar* äh... ja du fattar?