måndag 12 november 2007

Fars Dag - resultat

Taliban väcker mamma.

Taliban gör, 90% på egen hand, en äggröra med skinka.

Hustru laddar två frukostbrickor.

Taliban tar fram Fars-Dag-teckning.

Tonåring, taliban och hustru sjunger "ja må han leva", enligt talibanens önskemål.

Maken blir glad. Fast undrar var presenten är...Hustrun blir irro.

Hela familjen äter, för första och sista gången, frukost på 8000-krs lakanen. Hustrun blir nervös över eventuella fläckar.

Familjen softar, och åker sen på överraskningslunch på nice restaurang. Maken glad.

Familjen åker till NK för shopping av 1 st vinteroverall.

1980 kr senare är maken mindre glad.

Familjen gör lite jobbärenden. Maken glad att få det ur världen.

Familjen åker hem. Tonåring åker till sin far.

Maken plötsligt trött. Och utarbetad. Och startar världskrig.

Hustrun hakar på och utvecklar det till 3:e världskriget. Hustrun går sen upp till sovrummet.

Make kommer och ber om ursäkt. Hustru också, fast hustru är frustrerad.

58 dagar kvar till julafton. Måste komma på bra make-julklappar...

Rösta på mig

9 kommentarer:

Anonym sa...

8000 krs lakan?? Är dem guldpläterade eller?? *chockad* =))

Anonym sa...

Håller men lee!! Och HUR vågade du låta en fyraåring äta frukost på dem?? *skrattar*

Om du ska orka julshoppa måste du ju ta lite ledigt. Och om inte chefen ger dig ledigt så blir maken utan julklappar...., smart va? :-)

Dubbelörn sa...

Himmel säger jag med.. vågar du ens använda dem? Än mindre tvätta dem?? Och sen få för sig att äta frukost på dem, när det finns köksbord... *svimmar*

Anonym sa...

jag instämmer med föregående... hur vågar du ha svindyra lakan med en 4åring i huset?

MonasUniversum sa...

Ha ha ha, jag har två svindyra laster: handväskor och lakan. Egyptisk bomull. Tvättas i 60 grader, blir aldrig utslitna. Sen kan jag gå omkring i kläder från Ellos och liknande, utan problem. Men mina lakan ger jag aldrig avkall på! Och det ÄR skillnad. maken ruttnar...

Och nej, det blir aldrig mer frukost i MIN säng!

Dubbelörn sa...

Tror absolut att skillnaden känns. Gillar också kvalitetslakan o egyptisk bomull är bara allra bäst. Men du, är det inte billigare att ta en tur till Kairo o köpa upp sig med en packe *skrattar*

Anonym sa...

Kan du inte lägga in en bild på dina lakan...?
Trodde inte ens att det fanns så dyra. Dock håller jag nog med dubbelörnen om att det nog måste bli billigare att åka ner å köpa dem på plats.. =)

MonasUniversum sa...

http://www.bonswit.com/bedlinens/Schlossberg_Collection2002.cfm

Testa den länken! Just den visar deras blommiga kollektion. Jag kör både blommigt, enfärgat, rutor och randigt. Väääry najs!

Anonym sa...

harness captain woissues england summed multiplied unusually jessica undergoing thinks follows
lolikneri havaqatsu