söndag 4 november 2007

Man kan ju inte få allt i en man. Eller?

Tro't eller ej, men maken har många kvalitéer.

Dock saknas ett par väsentliga.

Först har vi ordning och reda. Hustrun förstår inte hur någon, som är sjukligt pedant med arbetspapper, kan vara så inihelskotta slarvig hemma.

Sen är det matlagning.

Det bara GÅR inte.

De få gånger han står framför spisen, så måste hustrun ge noga instruktioner. Och då pratar vi LÖJLIGT noga intstruktioner.

En gång, för många år sedan, när hustrun hade opererat ögonen, och var tvungen att ha dem stängda, så skulle maken laga mat.

Hustrun var någorlunda medveten om makens "skills", så något annat än makaroner och falukorv var inte aktuellt.

Världens enklaste mat. Tänkte hustrun.

Men det var när maken frågade hustrun hur tjockt man skulle skära falukorvsskivorna, som hustrun förstod att kökstjänsten för all framtid skulle tilltvingas henne.

Och hon är inte ens intresserad av matlagning.

Stackars barn.

Rösta på mig

5 kommentarer:

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...

Mona ; Jo du får visst hitta hit ;) kände jag ville byta navn bara ....och kolla om nån där ute saknade mig ;)

Anonym sa...

Wow tror jag hittat min nya favoritblogg!
Återkommer!

Dubbelörn sa...

Härligt att kika in här efter helgens resa. Sitter o skrattar högt o mår så bra av lite Talibanklokhet o ditt härliga sätt att skriva!!

kramar

Majsanochmalla sa...

Undrar om inte jag är släkt med din man,,,, jag har ingen aning i köket och jag är singel morsa...

Mina barn e d riktigt synd om!!!!
Tur att mc donalds finns....

Tjolahopp Majsan