fredag 23 november 2007

Mamma-power!

Tonåringen och hennes ena kompis är hemma. De skall ut. De väntar på att några andra tjejkompisar skall komma över. Tonåringen är den som är mest sugen på utgång.

Kompisarna som är på väg hit ringer.

Och LITE power verkar man ha. Lyssna på det här:

Jag: "MÅSTE ni gå ut? Jag har värsta huvudvärken och mensvärken, kan ni inte vara hemma och ha filmkväll här i stället?"

Tonåringen: "Men MAMMA! Jag vill UUUT! Jag har inget liv. Vi har varit hemma 3 veckor i sträck!"

Jag tar telefonluren och pratar med kompisarna:

"Nu kommer ni hit, åk förbi videobutiken och hämta filmer och godis, så ses vi sen. Okey!"

Tjejerna i luren: "Okey!"

Så nu är dom på väg. Och tonåringen undrar vem hennes kompisar är kompis med egentligen.....

Moooaahaha!

Rösta på mig

3 kommentarer:

Monica sa...

men va taskigt ;) hoppas det blir några bra filmer då ;) iallefall!

Mona du kanske hadde för brottom med bandet hahahaha,,

en av tre flickor sa...

Jag vill fika med dig i helgen eller äta lunch!!! Med t-a-l-i-b-a-n-e-n!
Var och när? Jag kan vilket som. Den här helgen ska vara helt och hållet icke-uppboka till förmån för slashasande. Du har mitt nummer honey. Jag har ditt (på helgen avstängda ..).
Men ååååå vad krångligt med det här google loginshittet!

Dubbelörn sa...

JA men brüden visa var skåpet ska stå!!! Det gör jag med jämna mellanrum för sonen... o blir utskrattad *förvånad*

Kramar