onsdag 28 november 2007

Och vem vinner kampen?

Kommer till dagis för att hämta talibanen.

Som är på skithumör och skriker att hon vill att pappa ska komma istället. Jag talar om att han inte kan, sen vänder jag på klacken och går.

Tror i min enfald att hon ska komma skrikandes efter.

Icke.

Så jag tar bilen hem. Och ringer dagis. Och de föreslår att jag ska komma strax innan stängningsdags.

Så nu sitter jag här och väntar. Ska bli tre´s intresante och se hennes reaktion när jag kommer tillbaka.

Rösta på mig

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men herregud gumman! Det börjar likna världskrig ;) Säker på att du inte ska fly med mig i helgen. In i en garderob ...

MonasUniversum sa...

Lockande förslag. Särskilt med tanke på att jag har ett världkrig med tonåringen, som just flytt fältet hem till en kompis...