tisdag 20 november 2007

Maginfluensa. Johejdu.

Jobbar som en galärslav med att få ut varor till kunder till julhandeln. Alla våra leverantörer har varit sjukt sena med leveranser, så det har varit lite körigt med arga telefonsamtal på sistone. Kan man säga.

Och i morgon får vi en jätteleverans med leksaker, som ska ut med vändande bilar. Denna leverans är flera veckor försenad, och skulle ha kommit idag. Så i förra veckan, när en av våra största kunder, DesignTorget, ringde och var fullkomligt vansinniga, så gjorde jag ett misstag. De ska öppna en ny butik i Västerås på torsdag.

Och jag, mitt dumma as, lovade att personligen köra dit med varorna. Ångrade mig i samma sekund, men insåg att jag inte har något val. 20 mil, eller vad det nu är.

Så morgondagen var planerad.

Tills dagisfröken ringde i eftermiddags och talade om att talibanen kräkts.

2 gånger. Det går magsjuka. Så jag fick order om att, om hon inte kräks resten av dagen idag, så får hon ändå vara hemma i morgon, men får gå på torsdag.

Mina Västeråsplaner skrinlades alltså. Jag fick lite lätt panik. Milt sagt.

Strax innan talibanen ska gå till sängs, så pratar vi om det här med maginfluensan. Hon har inte kräkts nåt mer, så jag sa att det kanske berodde på tårtan de fick äta idag. Hon är inte så van vid sötsaker.

Då kläcker hon ur sig anledningen. Hon böjer sig fram emot mitt ansikte och viskar;

"Det var inte tårtan mamma. Det var kritan!"

"KRITAN?!" Säger jag.

"Ja. Jag åt upp en krita. XXX slickade på sin, men jag åt upp HEEELA min!"

Så nu måste jag släpa med henne till Västerås. För jag lovade personalen att hålla henne hemma.

Åhh, jag är redan trött i öronen.

Rösta på mig

3 kommentarer:

Monica sa...

Ska inte skratta men nu gör jag det , kritor hahaha , men ring för sjutton dagis imorgon bitti o säg det,klart hon ska få va på dagis då, inte 40 mil i bil....

Anki sa...

Mona ursäkta att jag skrattar. Käka krita var ju annars ett sätt att slippa musik lektionerna men det är klart man var väl lite äldre då.
Tror också du kan säga det till dagis så hon får vara med kompisarna istället för att sitta i en bil hela dagen.

✿Ewa sa...

Hahaha! Vilken tjej!

Lite sent ute, men hon kan gå på sin förskolan idag. Kritkräk smittar inte!!