söndag 18 november 2007

Sagornas tid snart förbi

Talibanen har, sedan en tid, varit mycket intresserad av bokstäver. Sen 1,5 år tillbaka så kan hon alfabetet. Inga konstigheter. De senaste veckorna har hon bett mig skriva ord med 3 till 4 bokstäver. Inga konstigheter.

I veckan sitter vi och äter middag. Hon tittar på mjölkpaketet. Och plötsligt säger hon "mellanmjölk".

Jag tappar nästan gaffeln. Men inser att hon måste ha hört mig säga det.

Igår är vi på bio. Jag tar fram en filmtidning. Pekar på några ord för skojs skull.

Hon läser dem.

Snart kan hon läsa sina godnattsagor själv.

Jösses vad bra.

Tror jag.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken duktig tjej!

Men hallå. Nu blir jag ju jättenyfiken på hur du ser ut när du skriver sådär hos mig, haha.
Ha en härlig söndag!

Monica sa...

hahaha ja hon är bra , frågan är om du kanske får äta upp det där sen hahaha

MonasUniversum sa...

Isabelle: jamen du behöver inte vara nyfiken. Det är inte mycket som skiljer!!

Monica: Mmm, jag tror också att jag får äta upp det sen. Lätt!

Annika sa...

Läsa godnattsagor själv? Inte före 22 år!:) Näe, men längeeee till ska du läsa, det är bra tror jag. Dessutom rätt mysigt, vill jag minnas. Utom den där perioden när de påpekar om man hoppar över/läser fel eller de nästan läser i förväg....

MonasUniversum sa...

Jag håller faktiskt med. Med tonåringen så gjorde jag en bra grej; när hon började lära sig läsa så vände vi på steken i flera år: hon läste godnattsagan för mig. På så sätt lärde hon sig att läsa jättefort, och blev värsta bokmalen. Så jag tror att gör så den här gången också!

Anonym sa...

Mona!! Vu sitter och väntar m bakelser och annat mums och du har stängt av mobilen :P jag hade min i fickan så jag hörde inte när du ringde!!! KOM!
Christina