lördag 24 november 2007

"Jag filosoferar"

Kommer hem, efter en mycket trevlig eftermiddag hos Christina. Som introducerade mig för något jag aldrig tidigare varit med om: en shoppingtur på Myrornas! Tack bäjben, det var kul!

Tonåring, med kompis, sitter och tittar på den senaste Pirates of Caribbean. Filmen är strax slut. Never the less, så tycker jag inte att det är nåt för en 4-åring. Så jag tvingar henne att rita. Sittandes på golvet bakom ena fåtöljen. Vilket hon gör.

Efter en stund noterar jag ett par fötter som sticker ut bakom fåtöljen, dom liksom ligger ned. Det är tyst. Jag fattar att hon smygtittar på filmen. Jag frågar vad hon gör.

"Ingenting. Jag filosoferar."

Ehh. Och vad kom det ordet i från?

Nu ska jag fortsätta att leta efter min sminkväska.

Rösta på mig

2 kommentarer:

Anonym sa...

*L* ... tack för besöket :D Jag insåg att jag nog saknar den tiden då flickorna gillade glitter och älskade att hålla i handen :P Tur att ni gick. Annars hade jag hittat mer glitter.

Anonym sa...

Det klart man måste ligga och filosofera lite där bakom fåtöljen. Haha...hon är underbar.