fredag 23 november 2007

Korkade människor som ödslar sin tid...

Tänk så många människor det finns, som inte har nåt liv. Den här lilla godsaken har inte särskilt höga studieskulder. Eller vad säger ni?!

Anonym:skulle inte rösta på en mamma som kallar sin dotter taliban- hur roligt blir det för henne den dan hon förstår ordet själv. Är det lika okej för henne att kalla dig för hora ( fast du säkert är det lika lite som din dotter är taliban) IDIOT!!

Jag har just lagt in en spärr, så att jag slipper inlägg från fega ANONYMA puckon.

15 kommentarer:

Unknown sa...

Näe, hon har uppenbarligen inte läst din blogg utan bara tittat snabbt och huggit till.

Buuuuu för såna tråkiga människor!
Och stor kram till dig så klart! :-)

Anki sa...

Ja vad säger man. Världen är full av konstiga människor.

Jag röstar en extra gång på dig istället ; )!!!

Monica sa...

jamne va säger man hahaha alltid nån idiot som ska lägga sig i saker som den inte har med att GörA I.D.I.O.T.....
-------------------------------

Nog om det det jag skulle skriva var ; skit på dig du ska ju alltid va först va?!?!?!? kan inte jag få va glad över min lilla almanacka *hmprf* /// Monica på jobb

Trevlig helg på dig du :)

en av tre flickor sa...

Märkligt att personen ifråga anser att taliban och hora är likvärdigt. Det måste ju innebära att personen är föga insatt i vad taliban just är? Jag menar ... han/hon är väl inte rasist eller så? Det vore ju hemskt :P

Talibanerna är en i huvudsak pashtunsk organisation som tillhör deobandirörelsen, en rörelse inom sunnitisk islam, och som framhåller fromhet, allvar och familj.

Ordet "taliban" har i 2000-talets svenska kommit att användas mer allmänt i betydelsen "fanatiker" och "extremist". … vilket jag tycker är märkligt ... av oss svenskar.

Asså honey ... med detta väldigt bildade inlägg (jag mina studieskulder är avsevärda haha!) ville jag bara upplysa om ordets egentliga betydelse. Så slipper folk reta sig så innerligt ;)

http://treflickor.squarespace.com

MonasUniversum sa...

Tack Christina. Tänkte också göra ett utlägg om talibaner först, men insåg att jag var för förbannad.

Ses vi i helgen?

Monica sa...

va menar du ? jag har ju bara suddat efternamnet ;O

Peter Barlach sa...

Nu tycker jag att du var lite fördomsfull mot oss som inte har så höga studieskulder.

(PS: Ta inte åt dig! Att kalla sin dotter för taliban är sjukt roligt och bra. Men du kan ju inte ha inbillat dig att hela världen skulle stå bakom dig och tycka att just det smeknamnet var toppen, eller hur?)

MonasUniversum sa...

Peter: I do agree. Helt och hållet. Och nu har det gått 24 tim, så jag är kolugn. Utan studieskulder...

Peter Barlach sa...

Ska du inte ta bort den där spärren då? En gång är ingen gång och vi är ju faktiskt på fria sköna nätet.

Du får kalla din dotter taliban. Anonym får tycka att det är dumt. Det var ju inte så att han värvade en mobb mot dig och din dotter här direkt, eller hur? Det fick ju bara den motsatta, riktiga, viktiga effekten.

Nu när du inte är så förbannad menar jag. Utan kolugn.

MonasUniversum sa...

Tack för morgonens första skratt. It's gone!

Anonym sa...

Jag tycker du har en jätterolig och intelligent blogg. Dessutom skriver du bra svenska och ser snygg ut på bilden. Grattis!

MonasUniversum sa...

Anonym: Tack för komplimangen, men VÄNTA lite. Det är inte jag på bilden. Det är min stooora dotter. (Dock är hon en kopia av mig när jag var 16..)

Anonym sa...

Haha, den var ny. Man hänger BARA ut sina barn men själv förblir man anonym. Hm... Eller är det nåt annat jag missförstått? Mvh Peter.Barlach@telia.com

MonasUniversum sa...

Peter, morgonens andra leende: Kortet på talibanen är inte särskilt porträttlikt, dock har jag, i ärlighetens namn, några andra bilder i tidigare inlägg. Så fy skäms för det. Och tonåringen; Well, henne skulle du inte känna igen på stan. Denna bild är tagen från hennes avslutningsbal. Fast du tar mig med handen i kakburken. Sitter precis och photoshoppar en bild på mig själv. Ska be tonåringen att göra om min framsida, och då tänker jag smyga in en bild. Så hav tålamod, så ska du nog få se att jag vågar. Tror jag.

Peter Barlach sa...

"Sitter precis och photoshoppar en bild på mig själv. Ska be tonåringen göra om min framsida" Haha, hur komiskt lät inte det där? Nu fick jag morgonens första skratt! Hur som helst ser jag fram emot detta. Våga våga.