onsdag 28 november 2007

Aldrig kan man pleasa maken

Min man gnäller ibland över att han inte "får" jobba på helgerna. Vilket han i och för sig gör ändå. Han säger att han måste. Och så vidare.

Nu har jag sett till att han ska få en ordentlig jobbhelg.

I morgon lunch, så drar jag ut till skärgården. Och stannar till söndag eftermiddag.

Tonåringen drar till Öland, och är borta hela helgen.

Vad tror du händer?

Det gnälls satan över att han är övergiven. "Vad ska JAG göra då?!" "Är det INGEN som tänker vara hemma?" "Jag vill inte vara ENSAM!"

Och så vidare.

Fattar ingenting. Jag hade blivit fullständigt överlycklig om jag fick vara hemma en hel helg ENSAM!

Han får väl gå ut och ragga upp nån helgfru, eller nåt.

Rösta på mig

8 kommentarer:

Monica sa...

jag med jag älskar o va själv , men det är väl typsikt karar, nu tänker ju inte han att han ska jobba?? gör du kul MÅSTE han ju göra nått kul?!?!? eller hur?

Monica sa...

eller om du låter talibanen va hemma hahaha *asg*

Monica sa...

eller om du låter talibanen va hemma hahaha *asg*

Anonym sa...

Han har mycket att göra i helgen:
1. adventljusstakar ska upp
2. mossa i stakarna tillika små röda svampar och tomtar
3. hyacinter ska placeras ut
4. ljusslingor ska arrangeras
5. krans på dörren - lika bra att få det gjort
6. pepparkakor ska bakas och kristyras
7. ljus med 24 röda streck ska inhandlas och placeras ut till talibanens förtjusning
8. chokladkalendrar kanske?
9. har han köpt julkalendern va va va?
10. programmera in dvd så att sötaste glitterpuffen inte missar första avsnitten då det kanske inte finns tv i havet
11. har han skrivit alla julkort?
12. lagt skinkan i blöt?
13. satt lussedegen
14. kollat att det finns lucialinnen till alla som kommer att skrika efter sådana kl. 06.00 den 13 december
15. har julduken manglats?

... sedan kan han jobba lite. Tycker jag.

Anki sa...

Men Mona varför kommer inte du och W på maran på Papprika på lördag istället? Det är jag som ska jobba och jag känner bara en av dem som kommer. Hjälp!!! Min första mara som jag ska hålla i och jag är SJÄLV : (.

Jaja, ni får väl ha det så trevligt då.

Anette Lefwander Kalaitzi sa...

vem vill inte ha en egen helg? var som helst faktiskt....

Monica sa...

hoppas du har en skön helg! saknar dina inlägg ;)

Peter Barlach sa...

Håller med.