fredag 16 november 2007

Jag är trebarnsmamma. Ofrivilligt.

Jag har fött 2 barn. Men jag är mamma för 3. Den tredje är min make. Och chef.

Maken befinner sig i nya inredningsbutiken i Vällingby. För lite "fix".

Maken är MYCKET medveten om att mina lugna fredagar har blivit värsta måndagarna.

Så här ser min dag ut hittills. Och notera att klockan bara är 12.30;

Kastar mig in på kontoret för att färdigställa löner.

Make ringer. "Varför är du så jävla grinig jämt?", när jag får reda på att jag återigen blir ensam på kontoret. (De andra medarbetarna jobbar bara 4 dgr/veckan)

"Kanske har nåt att göra med att jag är ensam med telefonen, som ringer satan, och kunderna är galna,(För att de väntar på leveranser. Som är försenade från Tyskland, Estland och USA)och för att jag tänkte få lite avlastning."

5 min går. Make ringer: "Kan du åka över till revisorn med en pärm?" "Näe, jag skickar budkillen." Svarar jag.

En kvart går: Make ringer: "Kan du ringa Schenker fort som fan. Varorna från Estland blev inte upphämtade av fabrikens transportör. Kolla med Schenker om de kan hämta grejerna. Det brinner!"

Det kan dom inte. Jag emigrerar därmed på måndag. För våra leksakskunder kommer spränga vårt kontor.

20 minuter passerar. Make ringer: "Och glöm inte att ringa Tele2, och föra över mobilnumren."

En stund senare: "Kan du åka förbi xxxx (andra inredningsbutiken) och plocka upp en Brantevik Hallhylla?"

"Och hur skulle det gå till? Jag har MIN bil idag. Den går inte in." Säger jag. Och blir ännu mer gråhårig.

40 minuter passerar. Make ringer: "Fan, vi har ingen växel här."

Dom står TVÅ i butiken. Jag förklarar att jag har packat ordrar, och måste invänta Schenker. Som kan komma när som helst mellan 12-16. Så jag är fast här.

Så där håller det på. Och dessemellan så ringer kunder och gör beställningar. Eller klagar på att en lampa har gått sönder. Eller idiotsäljare som ska sälja reklamplatser. Och så vidare.

Nån som vill byta?

Rösta på mig

5 kommentarer:

Anonym sa...

utan dig vore det inga butiker eller annat i eran firma :)

Du är så duktigt:) anställ nån på fredagar !

Eller 2 får led fredag och dom 2 andra ledig mandag *skönare och va lkedig måndag * /monica på jobb :)

Godiva sa...

Känner igen det där med att chefen/sambon/kollegan ringer och ger order om att telefonsamtal ska ringas: varför ringer de inte direkt själva istället, det skulle gå snabbare och smidigare!

Och känner tyvärr igen mig som (dålig) chef också... som försöker delegera ut rutintelefonsamtal på personalen, men lägger ner lika mycket energi på att smsa och kontrollera att beställningarna blev gjorda eller samtalen ringda som om jag fixat det själv istället. Fast jag vill kalla det personalutveckling; -)

MonasUniversum sa...

Godiva: HAHAHA, "personalutveckling"! Ja, han skulle nog sno det ordet, om han kunde!

Men man kan ju tro att han är en vanlig chef. Och inte min man. Och man kan inte heller tro att jag faktiskt äger halva bolaget. Han är ett kontrollfreak. Men jag har lärt mig att stå emot! Men ibland blir det för mycket! Idag gav han mig 14 brinningar!

Peter Barlach sa...

Förlåt en liten fråga från lilla mig som bara är min egen chef och bara har mig själv som anställd, men... hur lång tid tog det att skriva det där blogginlägget?

MonasUniversum sa...

Peter: Hhhm, jag vet att det var lite för långt, men faktum är att det tog 15 sekunder. För jag var så jävla förbannad. Och var tvungen och "tömma"!=)