onsdag 31 oktober 2007

"Näää, jag vet inte."

Jag blir så trött.

Jag har ju en tonåring. Inte nog med det. Det är dessutom en tjej.

Ni som har detsamma fattar läget.

Smink.

Har skrivit om det förr, men nu blir jag fanimej galen.

Köper dyrt smink, som skickas till mig från USA varannan månad.

För ett par lördagar sen, när hon inte är hemma, så står jag och sminkar mig. Skall avsluta paketeringen med en speciell grej.

Borta. Gone. Disappered.

Ringer tonåringen, som just förbereder middag för 17 personer hemma hos en kompis. Något stirrig alltså;

"Va, näe, jag har inte sett den!"

"Amen för fasen, burken är ju helt ny. Den kan ju inte bara försvinna". Säger jag.

"Maaamma, jag veeeet inte var den är. Jag har inte rört den, jag lovar!

Jag är 42 år. Jag är förvisso mycket stressad de flesta dagar i veckan. Men jag är inte senil. Jag har järnkoll på mitt smink. Och borta var den.

Veckorna gick. I går satte jag hårt mot hårt. Gick in i hennes rum och tvingade henne att "leta".

Nämen. Vad hittar vi. En liten burk smink.

"Alltså, mamma, alltså, jag har bara använt det en gång. Mammmmaaa."

"Okey. En gång till, och du kan glömma dina studiebidrag! Du lånar inte en pryl av mig, utan att jag vet om det!"

"Vadå, du kan inte ta mina pengar, dom kommer in på MITT konto!"

"Gissa om jag kan gå in och göra en överföring!". Sa jag. Och gick.

Ska fan köpa en litet kassaskåp.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

hahaha man kan undra varför dom inte frågar istället, det kan ju tänka att mansa ja? eller hur? inte kul när dom "snor"
jag har en arb kompis 46 år henns dotter 16 år snor hennes kläder, gång på gång så nå har hon köpt cykel lås till garderoberna hahaha ser kul ut faktiskt,( men det problemet lär jag aldrig få)
hahahaha

MonasUniversum sa...

Jamen, det är just det: jag lånar ALLTID ut. Men blir fullständigt jävla galen när hon bara tar, utan att fråga.

Som tur är så är jag för fet för att hon ska kunna låna mina kläder!

Anonym sa...

men varför hajar dom inte det da??// Monica

Anette Lefwander Kalaitzi sa...

Du har en, jag har två!
Och vi har samma storlek i kläder o skor...

Det bästa är när dom säger: Jag har inte tagit den jag LOVAR!
och man hittar den i en knögglig hög längst in i deras rum!

Jag säger ju att Talibaner är bättre

Dubbelörn sa...

.... sorry skrattar... har en son *gapskrattar*

Kram