onsdag 24 oktober 2007

Kamp om klockan. Hinner vi?

Vi öppnar ju vår nya inredningsbutik i morgon, och planen var att arbeta så långt in i natten som möjligt.

Pga av ett missförstånd så hade jag inte barnvakt längre än till 21.30, så jag var tvungen att åka hem.

Oj vad jobbigt att inte behöva jobba i natt! Sitter här med ett glas rött vin. För det ingår i min diet. Och som om jag bryr mig att det "bara" är onsdag! Maken och kollegan möblerar om i butiken för fulla muggar. Det måste ju vara ett "flöde", som maken uttrycker det. Våra matbord väger 100 kg st. Tror dom kommer sova gott sen.

Fast jag frågar mig; hur kan man öppna en butik utan alla småprylar, som vi inte hunnit få upp, utan kassadisk, så vi fick köpa nåt provisoriskt på IKEA, utan kassapåsar, utan växelkassa, utan presentpapper/snören, utan ordersedlar, utan alla butikshyllor uppsatta, utan helt fyllda hyllor, utan kortmaskin?

Jag tror visst att jag kommer att sitta i bilen kl 07.00 i morgon, för att åka till lagret. För femtioelfte gången på två veckor. Jag borde få en egen körfil av gatuverket. Åtminstone en uppkallad i mitt namn.

Butiken öppnar 10.00.

Wish me luck!

Rösta på mig

5 kommentarer:

Monica sa...

* håller tummarna*
gläm inte chipsen ....
Mona filen vore ju inte dumt....

Anki sa...

Lycka till med öppnandet!!! Hoppas allt går bra trots att allt inte riktigt är på plats.

Kram på dig!

Anonym sa...

Lyckönskningar härifrån också, kanske ska åka dit och önska lycka till på plats. Eller se resultatet! :o)

MonasUniversum sa...

Tack alla ni! Och ja, mamma p, klart du ska dit. Förväxla dock inte mig med butikschefen, som är min svägerska. Som jag inte vill bli förväxlad med....

Anonym sa...

Bosses fil byter namn till Monas fil... Hoppas att allt går bra med butiken!!

*lyckokram*