fredag 26 oktober 2007

Äktenskapliga reflektioner

Jag har ju levt med min man ett antal år, så jag vågar påstå att vi känner varandra ganska bra. Han har dessutom ett sjätte sinne när det gäller vissa saker.

De senaste månaderna har varit fullständigt sinnesjuka. Detta påverkar ju givetvis vårt familjeliv.

Så jag har den senaste tiden låtit honom förstå att jag tycker att det är lite körigt. Typ dags-att-kasta-in-handduken-körigt.

Så en morgon ligger det ett ihopvikt papper vid min mobil.

Ett så kallat lööööve-letter.

Jag blir genast varm i kroppen av innehållet.

Men, eftersom mycket står på spel just nu, så har jag svårt att ta till mig allt lööööv han beskriver att han känner för mig.

För det sitter någon på min axel, som säger: glöm inte att han är Sveriges bästa säljare.

Så frågan är då om man ska välja att tro på innehållet.

Eller om jag ska låta min kraxande axelfågel övertyga mig om att orden inte riktigt kom från hjärtat. Att det var ett "måste"-brev. För att det skulle fullkomligt explodera, om jag klev av det här X2000-tåget. Och det är han mycket medveten om.

Det trista är, att om brevet var från hjärtat, så är det ju katastrof att det gått så långt att jag ens tvivlar. Den känslan är nog värst av allt.

Jag har inte bestämt mig än.

Rösta på mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte du ska tvivla. Han menar säkert vad han skriver.
Även om det fanns en baktanke med att ge dig brevet just nu så tror jag det kom från hjärtat.
Men så är jag en obotlig romantiker också ;)

Anette Lefwander Kalaitzi sa...

Gå på intuition, man vet alltid mer än man tror. Men så är jag en fett botad romantiker :)

Dubbelörn sa...

*gapskratar* det där skulle ha kunnat vara min man... Han är en supersäljare också o har alltid en reträttplan... Kolla in mitt inlägg idag så förstår du...

Så mitt råd sug till dig för du vet aldrig när det kommer härnäst *skrattar dubbelvikt*

Kramar

Malin sa...

Du jag är övertygad - det är riktig Lööööv. Det ser jag hans ögon när jag pratar om dig. Be sure!!!