måndag 1 oktober 2007

Jag är en grym morsa!

Ja. Alltså inte grym som i bra. Grym som i grym.

Vi småbarnsföräldrar känner ju igen fenomenet Glassbilen. Jag har ju förmånen att även ha en 16-åring. Som jag har tränat lite på.

Så jag bestämde mig helt enkelt för att denna gång så skulle jag inte tala om vad glassbilen är för något.

Talibanen har alltid varit mycket intelligent. Inte alltid så bra. Hon frågade tidigt vad det var för något som lät, varje gång glassbilen kom förbi.

Så i flera år så har jag låtsas som om det regnar, och hittat på en massa saker;

"ehh,jaaaa, det är nog nån konstig bil."

"det är nån som spelar musik högt i bilen"

eller helt enkelt

"va, jag hör inget".

Så en dag för nån månad sen så fick jag ett infall. Utan att tänka mig för. Så jag hör glassbilen, och säger: "vill du ha glass?, kom får du se!"

Så introducerades hon för glassbilen.

OCH NU ÄR DET ETT JÄDRA TJAT VARANNAN VECKA!! Som givetvis stannar 2 meter utanför min grind.

Varför lät jag inte bli?! Vi har ju ändå alltid glass i frysen....

Rösta på mig

11 kommentarer:

Monica sa...

*nynnar*

tuutuutt tuuutttuu Nu lurar vi alla barn tuuutttuuu tuuutttuu


Det är väl bara att sluta ,det har vi gjort ingen tänker på den Längre alla sjunger NU LURAR VI ALLA BARN :)

MonasUniversum sa...

Hahahaha!! Jag kan ju fan inte sluta efter några veckor! Ska sluta efter jul..

Monica sa...

HAHAHAH okej da men du kan ju börja sjunga på den?
Sen kommer hon kanske vilja sluta själv, inte vill talibanen känna sig lurad heller:)
eller?

Dubbelörn sa...

Ja men Mona du är ju på topp!!!
GRATTIS brüden - you rule!!

Kramar

Dubbelörn sa...

Jag menar du är på första plats!!!

skrattar

Kramar

✿Ewa sa...

Jag hörde om en smart förälder (var det du??) som sa till sitt lilla barn att
-glassbilen tutar för att glassen är slut...
Det skulle jag ha behövt veta när barnen var små och den stannade utanför vår grind precis när nattningen var gjord. De sovande barnen studsade en halvmeter upp ur sängen, klarvakna och ropade GLASS!!!!

Anonym sa...

Ånej, vilken miss utav dig som avslöjade den bilens riktiga identitet ;)

Själv har jag tutat i min fyra-åring att mammor inte badar, det är bara pappor som badar. Utomhusbad alltså! Gissa om jag hatar att bada ;)

MonasUniversum sa...

Dubbelörnen: TACK! Har inte hunnit kolla idag, men jag räknar med att jag inte är på topp längre. Det räcker med en gång.

Ewa: Ja, det hade ju varit bra om man kommit på nåt sånt. Mycket smart!

Bulan: EXAKT vad min taliban vet. Bara pappor badar. BÅDE på simskola och i semesterbassängen. Nån gång offrar jag mig på semestern, dock utomlands. Hemma bor vi nära vattnet, så där är det absolut bara pappa som badar...!

Anonym sa...

Haha... här vet fyraåringen om vad glassbilen är.. och den stannar utanför vår port också. Men han nöjer sig med att vi faktiskt har glass i frysen. Puh

/Linda

Anonym sa...

jag kan inte kommentera

Anonym sa...

Förra kommentaren var jag som skickade. Försökte kommentera tidigare men det funka INTE. Bara därför funkade det nu, typiskt.

Vad jag ville ha sagt var att glassbilen inte stannar utanför oss vilket är en herrans tur. Vi kan inte ha glass hemma överhuvudtaget för vår taliban går upp på nätterna och äter glass om det finns i frysen. Då behöver hon ju intefråga om lov :)