måndag 29 oktober 2007

Jag är inte ett dugg förvånad

Mitt tempo är ju helt jädra åt helskotta. Och jag visste att jag skulle få betala. Sooner or later.

Och nu är det later.

Först och främst så har jag åkt som en skottspole hela dagen idag. Räknade ut att jag varit på 11 destinationer. Och då var det inte några semsterdestinationer direkt.

Fast dagen börjar med en utskällning av sällan skådat slag. Från maken. Och tillika chef.

Och jag påminner mig själv om att jag måste googla vart jag kan få tag i arsenik någonstans. För nu räcker det.

Sen får jag ett samtal från en av butikscheferna. Jag har GLÖMT att betala ut lön till en anställd.

Jag har hållt på med löner de senaste decenniet, och it has never happend before.

Bra lönechef.

Sen lyckas jag tappa bort en påse med dagskassor från en av butikerna. Måste ha tappat den på gatan nånstans. Tror du att chefen-som-snart-ska-få-i-sig-arsenik är glad?

Icke.

Är jag förvånad över att jag börjar tappa kontrollen?

Inte mycket.

Rösta på mig

9 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Inte vi heller...vi kvinnor har det fan inte lätt...
Tycker vi ska ge oss på männen med gift allihopa, mer arsenik till all the women out there!!!!
tjolahopp!!!

Anonym sa...

Hej min vän!
Nu startar jag Vidunderliga Barn. Och jag behöver hjälp.

Vidunderliga Barn ska vara en sida där vem som helst kan skriva. En sida för guldstunder, flippade stunder, hysteriska stunder, stunder med asgarv och gapskratt, sorgstunder, kaos, världskrig och bevingade ord. Allt av och från och tack vare och på grund av barn. I åldrarna från 0-17 år.

Vem som helst kan skriva sin lilla berättelse om just den stunden och det ögonblicket som känns roligt och angeläget att dela med sig av.

Jag skulle bli fantastiskt glad om du kunde vara en av de som skriver först. Jag vet att du har historier från den svindlande vardagen i mängder ;) Läs hos mig!

MonasUniversum sa...

Jamen Christina, jag är inte så bra på sånt där. Och då kommer det bergis vara jättemånga som "rör sig" där. Och då blir jag svettig, du vet.

Hhm, måste in och titta, och se vad det är för nåt.

Anonym sa...

Jag tycker du ska trycka på stoppknappen. NU! Annars kommer det att sluta illa. Jag vet att det känns som en omöjlighet, det går bara inte osv. Men vad är alternativet? En sjukskrivning på 18 månader?

Förlåt om jag låter hård, det är bara omtanke. Jag har nämligen gjort den där resan och jag känner igen mig så i den situation du beskriver. Utbrändhet är inte att leka med, du orsakar skador på kroppen som tar evigheter att läka.

Du är den viktigaste personen i ditt liv! Var rädd om dig!!

Dubbelörn sa...

Jag säger bara STOPP och BELÄGG!! Nu får gubben vråla o skrika hur mycket han vill. Det finns öronproppar på apoteket som är riktigt bra. Sedan tar du ett djupt andetag o landar... Drar iväg till ett spa o bara varvar ner.

Du lever verkligen på gränsen till att du ska trill aner rakt åt fanders. Vet hur det var o skulle inte önska någon dit o inte heller den långa vägen tillbaka...

Vill ha dig kvar här länge... så ta hand om dig vännen!

Kramar

Ella sa...

Det låter som om du behöver en liten paus, lite avkoppling.
Ta det lugnt nu för vi vill inta att du blir helt utsliten.

Arsenik i måttliga doser lär annars inte vara så farligt ,)

Anonym sa...

Galet liv du lever! Älskar att läsa om dina funderingar och om ditt omgivning - jag slutar aldrig förvånas över din ork och förmåga att slänga iväg alla dessa underbara kommentarer!!! Men måttet är rågat nu och BASTA! du måste lugna ner allt - vi är många som följder din framfart och vill fortsätta följa dej. Var rädd om dej tjejen! Ta nycklarna till bilen, dra iväg till skogs och spa and get som rest!!! Mannen lämnar du hemma med bäst före datumet i pannan bara så han håller sig på mattan!

Kramen

✿Ewa sa...

Mona!! Det är otroligt roligt att läsa om din framfart och allt som du hinner med men som de andra redan sagt...STOPP! NU!

Det är inte värt det när kroppen börjar reagerar fel OCH det tar aldeles för lång tid att reparera den. Om det alls går...

Monica sa...

Men Mona dax att ta sig i kragen va???? eller ??? ska du komma å hänga hos mig på psyket??? tror inte det va !!!

skärp dig o din mann med beställ ett spa paket åk upp till tex;
sunne 1 vecka utan telefoner o data, ( kanske data men bara för att blogga)
Sen kan du ju ta han med och ha lite trevligt,men ingen tvång Fotsätter det så här kommer du snart glöämma spisen på hemma,
( inte kul att komma hem sen da)
Eller ni är med den farten,döda på två!
I hjärtinfarkt!!!
basattnivetliksom...........
skärpning.....