tisdag 30 oktober 2007

Okey, jag fattar läget.

Maken lämnar alltid talibanen på dagis.

Maken har, sedan lång tid, beklagat sig en smula över att det är "ett helvete att komma i väg på mornarna."

Hustrun har inte lyssnat så noga.

I morse så var hustrun hemma ganska länge. Och fick uppleva hur en normal morgon ter sig.

Talibanen hade flätor. När man går till dagis så ska man ha mössa. Det har mamma & pappa bestämt.

Talibanen fick ett 40 minuters tokspel. För mössan "skulle förstöra flätorna". Som var typ 4 cm långa. En verbal fajt utbröt. Och det var den stora kampen om vems vilja som gällde.

Hustrun höll sig utanför. Så gott det gick.

Men sen fick hustrun gå in och medla.

Det hela slutar med att hon såg ut som ett miffo.

Hon satte mössan mitt på huvudet, vägrade dra ned den. Den satt på en ytterst liten plätt mitt på hjässan. Hon såg ut som, ja, är det Kloker han heter i de 7 dvärgarna?

Herrejävlar. Är det så här dom har det varje morgon, så kommer jag aldrig mer att ta en sovmorgon.

Rösta på mig

4 kommentarer:

Monica sa...

ja du ser jag kanske har rätt läs kommenteren innan, han vill nog byta han hämtar du lämnar :)

Dubbelörn sa...

Ibland så vill man bara inte veta allt... men sorry har en enorm förkärlek till just din Taliban...;)

Kramar

Maria sa...

Sovmornar är för fegisar, upp och fajtas!!!!!

BARISTAN sa...

hjältar e uppe tidigt

kul blogg