torsdag 4 oktober 2007

Första mässdagen avklarad...

Och det tog två timmar innan maken kom lommandes över och sa att vi borde sänka priserna på vissa varor.

Vad förvånad jag blev....


Min man lider av nån konstig sjukdom. Som han garanterat är ensam om. Under samma mässa förra året så såg jag honom stå och skriva i ett block flera gånger om dagen. Blocket lade han sen ned i en byrålåda. Till slut kunde jag inte hålla mig så vid ett tillfälle smög jag över dit och tog fram blocket.

Och vad ser jag?

Förutom av denna konstiga sjukdom så lider han även av statistiksjukan. Och då helst i Excel-format. Jag tar fram blocket och ser att han noterar klockslag med information.

Ungefär varje timme gör han en notering om hur det "ser ut" i våra två montrar;

"11.00 lite aktivitet i XXX-montern. 4 personal i montern ej nödvändigt."

"12.15 ganska många kunder i XXX-montern. Lugnt här."

"15.00 mycket stressigt i XXX-montern."

Och så vidare.

Jag bara skrek rakt ut. VAD HÅLLERUPÅMED?!

"Jamen, alltså, det är intressant."

Så i år sa jag till honom att om jag ser nåt annat än kvitton i byrålådan, så bränner jag ned montern.

För övrigt sålde "min" monter för dubbelt så mycket jämfört med samma dag förra året.

Och det var "jämt flöde med kunder."

Over and out.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har läst igen alla dina små tankar för någon vecka tillbaka, herre Gud hur orkar du Mona??
Jag hejar i all fall på dig;-).
Hoppas att ni får en bra mässhelg. ( jag tror nog att J kommer på något annat system för kontroll av montrar, men vad gör väl det, onödigt kan vi tänka, men så länge han orkar så mår han nog bra av det)

Kramar Carina M

Dubbelörn sa...

Vi har nog alla våra tics, excel el annat... Skrattar gott... Men visst ger det väl ändå en viss tillfredsställelse att kunna säga "vavardejasa"? *skrattar*

Kramar

Anonym sa...

Sitter här och rodnar lite för jag känner igen mig i din man. När jag drev butik gjorde jag såna anteckningar för att ha till kommande års personalplanering :P

Åsså fnissar jag lite åt att du fick rätt med priserna. Har du sagt vadvardetjagsa?? :-)

tanja sa...

Go Mona, Go Mona!

Monica sa...

Heja heja Mona!!
Va trevligt u får det hemma idag :)


men du HALLÅ!!?? Kan du hjälpa mig eller??


Du Mona! Du som säger du inte har koll på datorer?
Hur sjutton fixar du så du ex : Skriver namn sen är länken aktiverad o du hamnar på en annan blogg?
Som du gjorde med Christina & Rosa?

jag hajar inte det! ::(

Anonym sa...

Puss hjärtat. Jag säger bara PUSS. Miss you.
Skicka hit lite j*lar anamma pls.