måndag 8 oktober 2007

Sin fars dotter..

Min man gillar ju att mäjka bissniss. Han ser möjligheter i det mesta.

Jag är orolig för att detta har gått i arv till talibanen;

Tonåringen och pojkvännen på Gotland har bestämt sig för att hålla upp en månad, pga avståndet, och alla resor fram och tillbaka. De vill känna sig för och se om känslorna är starka nog om en månad.

Nåväl. Som jag tidigare berättat så har vi infört en "skit"-regel. Använder någon av oss det ordet i något sammanhang, så måste vi ge talibanen en peng.

Tonåringen kommer hem från skolan. Denna första dag som eventuell singel. Jag frågar hur hon mår.

"Skit", blev svaret. Varpå talibanen genast skriker: "ge mig en peng på en gång".

I samma sekund blir tonåringen ledsen, och sätter sig intill mig och gråter. Hon säger också: "jag mår verkligen skit mamma".

Jag tittar på talibanen. Jag noterar hennes kamp om "ska jag trösta, eller kräva in stålingar?"

Stålingarna vann, för det tar en sekund: "Nu får du ge mig en peng till. Nu har du sagt skit två gånger."

Tonåringen och jag börjar skratta.

Talibanen tillägger: " Och glöm inte att XX (grannen) är POLIS!"

Well. Jag gissar att talibanen kommer att ha en ansenlig summa pengar innan årets slut.

Rösta på mig

5 kommentarer:

Elsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elsa sa...

Hej!

Läser din blogg typ varje dag och du är en hejare på att skriva så man får sig ett gott skratt! Den lilla "talibanen" är verkligen smart hon:)

/Elsa

MonasUniversum sa...

Tack Elsa, vad gullig du är!

Dubbelörn sa...

Talibanen är den jag håller på i alla läger. Vilken tjej, hon kommer att gå långt... avis som bara den på dig...
Tänk en alldeles egen taliban... *djup suck*

kramar

Monica sa...

Fick Talibanen också betala ettersomhon sa :
Nu får du ge mig en peng till. Nu har du sagt skit två gånger."
*fniss*

Ps tack för hjälpen !!
*kram*