fredag 26 oktober 2007

Ack, vi listiga kvinnor.

Eftersom jag är så jädra förvirrad, så vet jag inte om jag har berättat om mina nya gardinplaner tidigare.

Nåväl. Jag har en vän som är sömmerska. Jag har beställt svarta (jaaaa, exakt; svarta!)gardiner till vår så kallade matsal.

Dock har gehöret hos vänner och bekanta varit, mja, för att uttrycka mig milt; mycket svagt.

Men, min kära vän är en estet, och har således mycket god smak. Så när jag föreslog svarta, så tände hon direkt.

Mitt problem var dock hur jag skulle bära mig åt för att maken inte skulle märka något. Med lite tur så skulle han kanske inte notera att fönstrena gapar tomma, tills de nya kommer upp.

Min kära vän har löst det här. Hon pratar in följande på min telefonsvarare idag:

"Jag kan komma över nästa vecka, och då kan jag ha stängerna färdiga med gardinerna på. Då märker han inte att de gamla är utbytta!" Eller nåt i den stilen.

En särdeles smart idé.

Och maken sitter alltid med ryggen mot fönstren. Så jag kommer nog undan.

Sen, lagom till våren, då kommer han säga: "vaa, haruköptnyagardiner?"

Okey. Vad tror ni oddsen är?

(Och Eva, jag lovar att mäta i morgon!)

Rösta på mig

5 kommentarer:

Pihlina sa...

Jag röstar fortfarande för att du ska döda en fisk....

Anonym sa...

Jodå, du har skrivit om detta förut ;) Och då föreslog jag att du ska se till att han bara har ögon för dig. Vem märker gardiner då?? :-)

MonasUniversum sa...

Ha ha ha! Nu minns jag. Och talibanen undrar nu varför jag skrattar åt min dator!!

Dubbelörn sa...

Så kör jag med, fixar till smyger in, ändrar varje dag, flyttar runt hela tiden... Karln blir helt konfys o till slut fattar han nada o märker inga gardiner för 5 lakan el mer, el nya snygga läckra grejer för några lappar o mer...

*gapskratt*

Monica sa...

Annars kan du väl bara säga att det var några gamla från Eva eller christina , som har legat oanvända i skåpet ;)