tisdag 30 oktober 2007

Teknikens värld kontra medelålders

Idag skulle jag tillbringa 2 timmar i den nya butiken. Lära butikschefen, och tillika svägerska, hur man gör personalschema i Excel.

För, till skillnad från min man, så är jag en utmärkt pedagog. Uthållig. Och allt det där.

Min svägerska är i övre medelåldern.

Den generation som inte kan stava till datorer.

(Som jag, bara för 6 månader sen, lärde hur man skickar ett SMS. Fast, det blev överkurs att lära henne stora bokstäver i början av varje mening. Eller punkt. Så det hoppar hon över.)

Jag kom därifrån 7 timmar senare.

Och jag är inte säker på att hon fattade.

Rösta på mig

1 kommentar:

Monica sa...

jag vet hur det är , själv har jag liksom blivit "data ansvarig" hahaha medelåldern är väl 50 + hos oss, inte så kul,kan jag säga ,inte får jag betalt för det heller!
Ser inte fram imot inlärning av data journaler, tänkte jag själv kunde avstå, så slipper jag lära ut gratis ;)