söndag 17 juli 2011

Om Egypten och maten

Maken går runt och fiser hela dagarna och jag får tokspel.

"Amen vad tror du; först är magen inkörd på Matkomfort.se, sen när det är sommaruppehåll med dom så blev det en veckas snabbmat av allehanda kvalitet, och nu egyptisk mat."

Igår var vi på en restaurang här på området som inte ingår i All inclusive-konceptet.

...och den ska nog inte förväxlas med Grill i Stockholm. (Inte mycket kan jag säga, även om maten var god.)
Innan maten kom in så pratade talibanen och maken om fotboll. 20 minuter tidigare så blev Sverige 3:a i VM med tjejlaget.

 Talibanen råkade fråga "pappa, när började du gilla fotboll?"

"Jo du förstår, 1974 spelade Sverige i VM mot Västtyskland och då..bla bla bla BLA BLA, skitmycket bla".
Asså, när han sätter igång med fotboll så går det inte att få slut på honom.

Jag beställde vitlöksscampi. Som var asgod. Dock har jag aldrig ätit det tillsammans med pommes förut.
Ser kanske inte så lattjolajban ut här, med sweet Lord så gott det var. Tills jag lyfte på ett par scampisar;

Jag äter gärna tomat, paprika och gurka, men thats about it när det kommer till grönsaker. Här har kocken försökt gömma skitäcklig broccoli, vidrig varm blomkål och en livsfarlig grön ärta. Mina 10+ blev snabbt 22-. Huää!

Efter maten beställde maken in en kaffe. Eller rättare sagt; "Can I please have a cappuchino based on two espressos?"

När han smakade på den så såg håret ut som om han stuckigt fingrarna i ett vägguttag. Lite starkt att tala om.
Och se på fan här då;

Jag tror minsann att mina ryssbrudar i Turkland har skickat hit sina kusiner. De sitter och röker vattenpipa.

Hotellområdet är stort och det finns många affärer här men det går inte att ens gå förbi dem. Innehavarna är helt galna och vill absolut att man ska komma in. Och de säljer bara crap-saker. Alla småbrudar hänger som klasar i de butiker som säljer fejkväskor och tycker inte att det är så noga om LV-loggan hänger på trekvart. Eller om det bara är ett "c" i Gucci.

Apropå det ja.
Maken frågade första dagen: "Öhh, vad kostar den där väskan?"

Makar ska inte veta vad handväskor kostar så jag svarade.

"Vet inte, vaddåra?"
"Vill bara veta hur mycket jag måste punga ut med eftersom den inte går in i kassaskåpet och kommer bli snodd."

Så nu gömmer jag den i det ihopvikta överkastet ovanpå klädskåpet. I´m så smart.

Och nä, jag vet inte vad jag tänkte med när jag tog den. Jag ville bara ha en väska som passade kläderna jag skulle ha på planet.

Ja. Jag är en ytlig kärring. Alltid stör det nån!

8 kommentarer:

Anki sa...

EN livsfarlig grön ärta!? ATT man ska bli misstänksam då!!

Hoppas ni får en kanonfin dag idag!

Ulrika sa...

Vill sååå ha din väska. Skulle bära med mig den överallt och krama den hårt när jag sover. Ha en bra resa och akta magen för maten.

Annette sa...

Världen behöver mer ytlighet ;-)

Anonym sa...

Haha... det gäller att se det roliga i vardagens händelser! Bra gjort! Fast grönsaker älskar jag!! Helst broccoli... sant.
heanku

ia sa...

Du Mona!
Fiskfotbadet eller Zytomierskans kur?

Jag måste göra nåt åt min vänstra fot som snart klöst sönder skon. Träskon.
Frid och njut så gott du kan där i egyptenland ;-)

Anonym sa...

fotbollssnack OCH lurt gömda äckelgrönsaker? Det är fan inte lätt alltid. Uäk! :)

Cecilia N sa...

Maken, beställ arabiskt kaffe nu när du är i rätt land. Såna där italienska krumelurkaffar kan du ju dricka hemma.

Natur, fiske och en å annan aktuell händelse sa...

Klart maken är fotbollsintresserad! USA´s målvakt Hope Solo är ju en yngre kopia på dig. Skitläcker!!